Skip to content

…så jag blev alldeles glad inombords och utombords och över hela mig.

31 augusti, 2012

Käre mitt jehu. Om man dragit mig baklänges över en färist, sådär kittligt bumpigt, så hade jag ändå inte fnittrat högre och längre och mer än på träningen i förmiddags. För den här banan var klurig. Och riktigt roligt, om ni frågar mig.

Lurigheterna och klurigheterna var hämtade från blandade banor av Kees Stoel, och ihopbakade till denna multifunktionella rackare. Tokspring och vift och ”runt” och raksträckor med final-krumelurer och threaddlar på snedden.

Roligt träningssällskap hade vi också, i form av M.I och hennes BC, som så svepigt vackert attackerade banan och flyttade tunnlar mer virvligt än stormen Per. (Hur många sandsäckar krävs det egentligen för att hålla en tunnel på plats när en BC springer igenom i full fart?)

Och Spunk floffade med sina vackra fötter och flärpte med sina förtjusande öron och var så duktig så jag blev alldeles glad inombords och utombords och över hela mig.

Om ni vill klia er i huvudet av handlingsfunderingar samtidigt som ni skrattar fötterna av er – så rekommenderar jag den här.

Och sug speciellt på karamellerna vid Vit ring 4-12, eller Svart ring 11-16. De är nämligen speciellt goda. Det tyckte både Spunk och jag. Vi är rätt lika så.

No comments yet

Kommentera

