Skip to content

Men låt er inte luras. Det är en ulv i fårakläder, sanna mina ord.

13 augusti, 2012

Efter att ha varit lite hängig i humöret några dagar, var det skönt att sätta tänderna i en ny agilitybana ikväll. Helgens besök av bästa Spunk-systern, och måndagmorgonens besök av goa A med sin bubbliga räserfräs-sheltie-pojk, piggade verkligen upp.

Och när sen maken klippte hela agilitybanan i eftermiddags, så kunde jag bara inte låta bli att fnittra lite agility till.

Lite snabbt byggde HumleSpunkarna och jag upp Clean Run’s August 2012: European Style, en EO-inspirerad bana som kanske ser lätt ut på pappret.

Men låt er inte luras. Det är en ulv i fårakläder, sanna mina ord.

För om man tar fram världens mest roliga kampleksak, en så pass tokrolig kampleksak så Spunk fossing-sprakar loss på allvar och springer i tvåhundranittio, då är det här en apsvår bana. För man ska komma ihåg själva banan också, och förbereda staket-handlingen, gärna innan Spunk redan bestämt själv och således också hoppat hindret, bara för att jag tänker slöare än hon springer.

Och om Humlehunden också fossing-sprätter sitt allra vackraste sprätt, då har man fullt upp. För ska man trycka henne bakom ett hinder, så får man sannerligen titta var man har henne så hon inte trasslar in sig i mina skosnören. Hon var så fossing-sprättig så hon till och med skällde på mig när jag inte hann med att peka rätt.

Vad kan vi ta med oss till morgondagens träning, då vi ska köra de andra fyra varianterna? sa jag till HumleSpunkarna.

Vi kan ta med oss att du verkligen måste träna på att tänka fortare, sa Humlehunden.

Verkligen måste du träna på det, sa Spunk.

Och jag kunde kanske svarat nåt klurigt på det, om jag hunnit tänka ut nåt. Men det hann jag inte, innan HumleSpunkarna fossing-sprakat och fossing-sprätt vidare över den nyklippta gräsmattan, synnerligen förnumstigt.

5 kommentarer leave one →
  1. Agneta Alriksson Olofsson permalink
    13 augusti, 2012 20:09

    Tack för idag – kul , kul , – men nu blev jag sugen att köra dom här komb. också – tror jag smiter ner en stund på fm imorgon

  2. 13 augusti, 2012 21:37

    Jag hade nog alltid blivit diskad. Skulle nämligen alltid glömma bort banan… Så jag tycker ni är jätteduktiga.

  3. 13 augusti, 2012 22:45

    Undrar om jag kan träna min husse i att tänka fortare? Förmodligen inte… Kramis!

  4. 16 augusti, 2012 10:41

    Åh, den där kombinationen måste man ju prova någon gång! 🙂

Kommentera

