Skip to content

Och überkanon-räserfräs-sheltie-pojken tror jag spräckte ljudvallen några gånger.

6 augusti, 2012

Vilken kväll vi haft, Humlehunden och Spunk och jag. En riktig tjejkväll, med goaste A och hennes überkanon-räserfräs-sheltie-pojk och prinsess-ullboll-papillontös.

På gräsplätts-agilityplanen här hemma så byggde vi upp en rolig kombination, en variant på en bana från agilitynerd.com, och sen fnittrade vi och tjoade så det riktigt rasslade i björkarna.

Humlehunden var på sitt mest förtjusande humör, och for runt som den vackraste lilla humla man sett, och Spunk for runt hon med, fast så fort så man nästan inte såg henne.

Och überkanon-räserfräs-sheltie-pojken tror jag spräckte ljudvallen några gånger. Han är galet snabb. Och arbetstokig. En riktig pärla, sannerligen.

Banan körde vi i fem olika varianter under kvällen, och den bjöd på riktigt roliga slalomingångar och slalomutgångar, full rulle runt, kringelikrokar och härsantvärsan-skutt, där man kunde peta in tyskar och tvingade framförbyten och blundande blindbyten. Och en himmelens massa annat. Sånt där roligt-annat.

Galet roligt, alltså.

Att vi sen fikade på kaffe och krans i halvlek, och hann skvallra ikapp en smula om allt som hänt sen sistens, var liksom pricken över i:et.

Goaste A, kan man säga. Goaste A med sin überkanon-räserfräs-sheltie-pojk och prinsess-ullboll-papillontös.

13 kommentarer leave one →
  1. Agneta Alriksson Olofsson permalink
    6 augusti, 2012 23:23

    Vilka häftiga namn du gett mina fyrfota vänner – men dom stämmer så bra. Vi kommer gärna igen. Tack för en rolig kväll

  2. 7 augusti, 2012 02:06

    Det låter som en helt fantastisk kväll 😀

  3. 7 augusti, 2012 07:48

    Åh här kanske man kan få lite namnförslag till min nästa stjärna! Har total ide’ torka nämligen 🙂

    • 7 augusti, 2012 08:29

      När stjärnebäbisen är född så ska vi nog rassla fram lite namnförslag, nemas problemas 😉
      Är det tik eller hane du planerar för?

      • 7 augusti, 2012 08:43

        Visste väl att man kunde lita på dig! 🙂 Det kan bli vilket som. Det beror lite på vad som poppar ut. Men får jag välja så blir det en hane.

      • 7 augusti, 2012 08:47

        Då ska jag genast börja klura, så jag är redo när frågan ploppar upp på din blogg 😀

  4. 7 augusti, 2012 08:36

    Wow, vilket sportreferat!

  5. 7 augusti, 2012 18:38

    Låyter som en kanon kväll kul banor också lånar med dom till nån träning =)

    • 7 augusti, 2012 21:35

      Banorna var jätteroliga, berätta gärna vad du tyckte om dem sen 🙂

  6. 7 augusti, 2012 21:51

    Bättre kväll kan man nog inte ha. Tysken tycker jag är klurig, är glad om jag får till en Jaakko, då behöver man bara tänka på samma hand. Ha ha!

  7. 7 augusti, 2012 22:45

    Roliga banor, men kanske lite för svåra för oss.. annars hade jag testat dom!

  8. 8 augusti, 2012 15:34

    Kul kombinationer. Jag borde också träna mer på flera slalom i samma bana. Roligt!

  9. 8 augusti, 2012 20:59

    Som vanligt är det så inspirerade att kika in här.
    Sv: tack för tipset om att formulera ett eget ”jag-ber-om-ursäkt-inlägg” – färdigt att kopieras!

Kommentera

