Skip to content

Ungefärlig banskiss EO Large agility lagklass

31 juli, 2012

I väntan på att banskisserna från EO läggs ut på nätet, så kan man ju ge sig på att försöka skissa av banorna från livestream-sändningen.

Här är en ungefärlig banskiss från EO Large agility lagklassen som gick i söndags, och som vi tänkte bygga upp på träningen i morgon. Avstånd och hinder stämmer inte på millimetern (såklart), eftersom det är en skiss från sändningen, men man får en känsla av hur banan var ändå.

Lägger ut den här, i väntan på domarnas banskisser som sagt, om någon mer som är lika tålamodslös som jag vill prova.

4 kommentarer leave one →
  1. Agneta Alriksson Olofsson permalink
    31 juli, 2012 15:21

    Ser fram emot morgondagen – trodde nog att du skulle testa oss på ngt skoj igen – TACK FÖR IDAG – mycket trevligt.

  2. 31 juli, 2012 21:03

    Vad har du för banritningsprogram? Funderar på att skaffa ett. Blir lite roligare att rita banor då tror jag. 🙂

    • 31 juli, 2012 21:15

      Jag kör Clean Runs Course Designer ( http://www.coursedesigner.com/ )
      Funkar supertoppen tycker jag, plättlätt på alla sätt och vis. Man kan prova det trettio dagar först, för att se om man vill köpa det. (79.95 dollar kostar det, lite dyrt men väldigt prisvärt tycker jag.)

      Sen finns Agilityblues också ( http://www.agilityblues.com/agb2/default.asp ) som man kan köra gratis, och gratis är ju gott. Gratisversionen har begränsningar, t ex tror jag inte man kan spara ner eller skriva ut banor. (Man får ta skärmdump och klistra in i t ex word och skriva ut därifrån, till exempel.) Jag har inte provat det själv, så jag vet inte om det är bra eller inte 🙂

Kommentera

