Skip to content

Äntligen – European Open i helgen! (livesändning på nätet)

27 juli, 2012

OS i all ära – men i helgen brakar European Open i agility i Kristianstad igång!

EO är en makalöst spännande agility-tävling med flera hundra deltagare från Europa och USA och Japan och Ryssland och en från Venezuela till och med.

Skickliga handlers och sporthundar i topptrim och utmanande banor och hunderbarigheter hela, hela helgen.

Idag fredag är det veterinärkontroller och träning (Sverige tränar 08.45-10,43).

Lördag är det individuellt kval och final, och på söndag är det lagtävlingar. (Och om jag tror rätt så kommer lagtävlingarna bli något i hästväg.)

–> Och alltihopet sänds live på nätet här: Livestream

Så snacka om att det kommer bli en fantastisk agilityhelg!

——–

Pst! För att se livesändningarna måste man numera registrera sig (går att använda facebook). Snabbt och lätt och inga konstigheter och väldigt gratis.

Gå in på…
http://new.livestream.com/accounts/1019540
och klicka på EO loggan och följ instruktionerna.

———

6 kommentarer leave one →
  1. 27 juli, 2012 10:22

    Man får sig en skjuts adrenalin när man läser!! Fy så spännande, det kommer vi å missa >.<
    Såvida vi inte hinner se en liten stund vill säga. Vi ska iväg på Agilityläger hela helgen..

  2. 27 juli, 2012 17:11

    Jag ska se det på plats, så himla kul!!! 😀

    • 27 juli, 2012 18:13

      Fy vad roligt!! Hoppas ni får det fantastiskt!
      Jag är i valet och kvalet om jag ska åka ner på lagtävlingarna på söndagen, jag tror det kommer bli en publikfest utan dess like! Lagtävlingarna i EO är ju helt fantastiska att se 😀

      • 27 juli, 2012 18:54

        Gör det om du inte har för långt att resa!

      • 27 juli, 2012 19:10

        Om jag kan fixa hundvakt. Och om jag ser nån i klänning så springer jag fram och frågar om det är du 🙂

  3. 27 juli, 2012 20:33

    Man får ta med hund även om man inte ska tävla! Jag har nog en blommig klänning. Eller rutig 🙂

Kommentera

