Skip to content

Just det, sen går vi upp i ottan också.

25 juli, 2012

Phu. Vad varmt. Fyrtioåtta grader i solen i går kväll på altanen, när vi grillade. Och på dagarna tror jag det är fyrtioåtta grader både i skuggan och överallt.

Var försvann den ”riktiga” sommaren, med femton plus och duggregn?

Nåväl. Spunk och Humlehunden ligger i skuggan under altanen, och jag ligger i ån och plaskar. Det är väl vad vi gör just nu.

Och just det. Sen går vi upp i ottan också, och fnittrar lite roligheter, innan värmen smäller till som en unken maläten yllefilt över hela byn.

Så lite roligt har vi i alla fall, som ni ser på banskisserna nedan.

Men jag saknar den ”riktiga” sommaren, det gör jag.

2 kommentarer leave one →
  1. 25 juli, 2012 22:58

    Här håller vi fullkomligt med! Fram för riktig sommar så man orkar göra kuliga saker hela dagarna!

  2. 26 juli, 2012 00:37

    Sol (Reyna) upprepade det som ett mantra i helgen, ”men det är perfekt hundväder”. 🙄 😆 Det var det faktiskt men vi människor frös arslet av oss på kvällarna. Nu är det för varmt, jag håller med. Det var 22 grader i natt. 😕

Kommentera

