Skip to content

Såna små saker, blir man så glad över. Och stora.

21 juli, 2012

Ibland blir man glad över de små sakerna här i livet.

Som till exempel att jag tänkte dra ut trasmattan och spola den ren med trädgårdsslangen, men precis då kom det en störtskur så jag behövde bara lägga ut mattan på altantrallen så var den ren.

Eller Humlehunden. Hon är liten, och verkligen något att vara glad över.

Eller Lilla Vit, min dvärg kochin-höna som lagt sig för att ruva igen för andra gången den här säsongen. Denna gången fick hon två maran-ägg och två isbar-ägg att peta under magen, och hon tog så tacksamt emot dem och började ruva. Intensivt.

Eller att vi inte fått en enda mus i inomhusfällorna på flera, flera dagar.

Såna små saker, blir man så glad över.

Sen kan man bli glad över stora saker också. Stora saker, som till exempel Spunks sprak-faktor, som återvänt efter löpligheterna. Den är jättestor, den sprak-faktorn, sanna mina ord.

Därför smet vi ut på agilityplanen idag, Spunk och jag och en korv och en fårskinnsfläta, och fnittrade en bana som jag fyndade hos agilitycoach.ca.

Och om banan var fnittrig? Och om Spunk sprakade?

Ett stort ja på båda de frågorna.

Och vi provade flera olika handlingsalternativ, med runda stolpar och diagonalhoppa och vift hit och vift dit, och ass pass och tysken och fransyskan (Spunk). Och hade alldeles galet roligt.

Såna stora saker är jag glad över idag, som till exempel Spunks sprak-faktor.

Och de små sakerna är jag också glad över, som till exempel Humlehunden och Lilla Vit.

Stora och små saker, sånt roligt blir jag glad över.

(Och den här banan finns i två varianter till, men de sparar vi tills imorgon, så har jag nåt stort att vara glad över då också.)

5 kommentarer leave one →
  1. 21 juli, 2012 21:58

    Oj! Jag blir alldeles yr i mössan bara av att titta på banskissen. 🙂

  2. 21 juli, 2012 22:27

    Man blir så attans glad när ni är glada!

  3. 21 juli, 2012 23:20

    Visst må man være glad når saker er bra! Gummi begynte skjønne noe av slalomen i dag, tror jeg, så vi er glade vi og!

  4. 22 juli, 2012 10:02

    Visst blir man glad när man bor ihop med oss djur… Kramis!

Kommentera

