Skip to content

– Va? Mattskrynklar-movset? sa jag överraskat till Spunk.

16 juli, 2012

Äntligen.

Spunk kom sprättandes in från trädgården, rätt in i hallen, och gjorde en tvärnit och rivstart samtidigt, sådär som bara hon kan, så hela hallmattan knölade ihop sig i en liten skrynklig hög.

Va? Mattskrynklar-movset? Har du blivit dig själv igen? sa jag överraskat till Spunk.

För mattskrynklar-movset har hon inte gjort sedan hon började loj-löpa. Och även om det är kul att kunna se mönstret på hallmattan, när den ligger sådär o-Spunkat plattigt på golvet, så är det mycket, mycket roligare när den ligger som ett skrynkligt dragspel. För då vet man att Spunk är sig självt ända ut i svansspetsen.

Flärp flärp, svarade hon med öronen.

Fnittra lite agility då kanske? Du och jag och kompisen BaconOst på tub?

Flärp flärp, svarade Spunk.

Snabbt som tusan snappade jag åt mig BaconOsten i kylen och skuttade ut på agilityplanen och knuffade runt lite hinder och tunnlar.

Bara roligheter, som hopp och tunnlar och fart och fnitter, sa jag.

Och BaconOsten, glöm inte BaconOsten, sa Spunk med ett öronflärp.

Apselut, sa jag.

Och sen fnittrade vi och Spunk flärpte om öronen och sprakade och sprang sådär underbart härligt som hon gjorde innan löpligheterna drog igång. I flera minuter fnittrade vi, och sen skrattade vi, och sen slutade vi när vi gapskrattade som högst.

Vad härligt att du är piggare och sprakar igen, mitt goa Spunk, sa jag mellan skratten. För mildaste moster vad roligt det var med lite agility igen.

Och Spunk mumsade BaconOst och höll med mig om att det var förtokat och förfnittrat roligt och gott med en agility-svängom igen. Vi är rätt lika så.

4 kommentarer leave one →
  1. ingela permalink
    16 juli, 2012 11:56

    Härligt att Spunk är sig själv igen B-)

    • 16 juli, 2012 21:00

      Jättehärligt! Sprakig och glad, dock lite löpligt lomhörd vid väl valda tillfällen fortfarande. (Eller måhända att hon alltid varit sån, hähä)
      Det var nog den magiska skåneluften som påskyndade återhämtningen 🙂

  2. 18 juli, 2012 17:31

    Hej! Vilken kul bana 🙂
    Jag tyckte den rent var så kul så jag ritade av den o ställde upp den idag då vi var iväg o tränade! Så jag tänkte lägga in en bild på den på min blogg, och då länkar jag till din blogg och skriver att jag hittade den här 🙂

Kommentera

