Skip to content

– Vad ska jag göra då? sa jag med en rysning.

15 juli, 2012

Men allvarligt talat, om det kommer en mus springandes över golvet, vad ska jag göra då? sa jag till HumleSpunkarna lite oroligt.

För även om det inte sprungit möss i huset i allmänhet, utan egentligen bara under diskbänken (typ), så skulle det rent hypotetiskt kunna komma en mus springandes över golvet.

Rent hypotetiskt, då.

Inte på riktigt. Absolut inte på riktigt.

Men om inte musen vet om det, att den bara kan springa över vardagsrumsgolvet hypotetiskt och inte på riktigt, och den kommer springandes rätt mot mig på riktigt, och tror att min stortå är en prinskorv på riktigt – vad ska jag göra då? sa jag med en rysning.

Ingen fara, sa Humlehunden. Jag tar hand om den.

Phu. Vad skönt, sa jag.

Och sen kände jag mig alldeles lugn. På riktigt, inte bara hypotetiskt.

(Och Humlehundens svansvift är inte ett fnitter-vift utan ett vildsint-krigar-vift. Bara så mössen vet det, om de också kollar youtube.)

11 kommentarer leave one →
  1. 15 juli, 2012 19:05

    Med en Humlehund behöver man alltså ingen katt! Så praktiskt!

  2. 15 juli, 2012 19:52

    Jag tror inte att Musse Pigg och hans anhang vågar komma i närheten ens… Kramis!

  3. 15 juli, 2012 19:56

    Haha så otroligt modig Humlehund! Gud vad jag älskar er blogg, finns inget roligare att läsa på nätet 😀
    Måste bara fråga, vad heter låten i videon? Jag vet att jag har hört den förut (och tycker den är megabra!) men kommer inte ihåg vad den heter 🙂

    • 15 juli, 2012 20:04

      Nämen tack, vad glad jag blir 😀
      Låten heter Grade 8 med Ed Sheeran 🙂

  4. Åsa Nilsonne permalink
    15 juli, 2012 21:30

    Alltså, Humlehundar och Spunkhundar i all ära, men det är nog faktiskt så att ni behöver en katt – i motsats till hundar vet de hur en mus ska tas, och mössen ogillar tydligen kattdoft mycket mer än hunddoft. Och hundarna kommer att tycka att det är jättreroligt med en kattunge…

    • 15 juli, 2012 21:35

      Haha, men inte maken min. Han kommer inte alls tycka det är roligt med en katt, för han är tokrädd för katter.
      Men berätta inte för honom att jag outade hans katträdsla 😉

      Däremot funderar jag på att låna grannens katt ett par dagar, för att sätta lite kattdoft i huset. Maken kanske kan åka på semester nånstans en liten stund…?

  5. 15 juli, 2012 23:19

    Hehehehe, jättebra jobbat där! Bättre än min Alf, nästan! Fast han käkar upp dom efteråt förstås. Men hörrni, hur attan skulle jag ha vetat att ni var i Växjö? Så klart vi skulle ha träffats över en korv!

  6. Anonym permalink
    16 juli, 2012 07:08

    Ni skulle kanske kunna börja med en pytteliten kattunge, då hinner maken vänja sig allteftersom, så när den har blivit bautastor kommer han fortfarande att tycka att den är söt…

  7. 16 juli, 2012 10:02

    Sötaste Humlehunden! Jag tror säkert att alla möss blir jätterädda nu 😉

Trackbacks

  1. – Absolut att du är. Men jag kan ta hand om det, sa Humlehunden. « HumleSpunk

Kommentera

