Skip to content

En film som jag kan visa barnbarnen i framtiden, där jag sitter skrynklig och vaggandes i gungstolen och pratar om mitt knasiga sprak-Spunk till hund.

11 juli, 2012

Det här kan måhända vara den filmsnutt jag är mest förpaffad över i hela världen. För på den här filmsnutten ser man att Spunk faktiskt kan stå still. Jo.

Det finns på film.

*häpnar*

Det är nästan lika häftigt som att ha fångat snömannen på film, eller Storsjö-odjuret på film, eller ett riktigt UFO på film. Ungefär så.

Att det fina, fina stået måhända är en engångsföreteelse, eftersom Spunks Ystersyster hade lite vettigt utställnings-stå-skills-inflytande på da Spunk, eller att Skåneluften var sprak-sövande och stå-inbjudande, eller något annat konstigt ovanligt alternativ, väljer jag att låta bli att spekulera i.

Nä. Jag accepterar verkligheten som den är och låtsas som att allt som fångats på film är sant. Och är väldigt, väldigt glad över att ha fångat ett Spunk-stillastående ögonblick på film.

En film som jag kan visa barnbarnen i framtiden, där jag sitter skrynklig och vaggandes i gungstolen och pratar om mitt knasiga sprak-Spunk till hund.

Hon var som en virvelvind, det där Spunket, men oj vad hon kunde stå stilla om man sa att hon skulle göra det.

Så kommer jag skrocka. Och gunga lite till på gungstolen och klappa barnbarnen på huvudet och säga att om de inte tror mig, så finns allt dokumenterat på youtube.

Jo. Det gör det. Det är sant. Titta själva.

Och när ni tittar på filmen, så får ni gärna lägga märke till hur snygg Spunks Ystersyster är. Sannerligen.

10 kommentarer leave one →
  1. 11 juli, 2012 21:57

    OJ så jättestilla! Snyggsystrarna 😀

    • 11 juli, 2012 22:04

      Jamen visst äääär de? Very imponerad är jag själv 🙂

      • 11 juli, 2012 23:06

        Jag är nästan lika imponerad över att de står stilla som jag är förvånad för att det finns andra hundar än salukis som spontant kan få mig att tycka ”Jäklar vilken vacker hund” 😉 (jag har någon bestämd tro på att du skulle kunna lära Spunk att flyga om du bara ville det, så att hon lärt sig stå still är jag inte sååå förvånad över egentligen)

      • 11 juli, 2012 23:11

        Haha, flyga, vad tokig du är 😉 *skrattar*
        Fast jag kanske ska ta med mig klickern på skogspromenaden i morgon och klicka lite när hon svingar sig lite flygigt mellan talltopparna 😀

      • 11 juli, 2012 23:17

        Jaa, gör det! och ta med kamera så att du kan filma också 😉

  2. 11 juli, 2012 22:11

    De har ju jättekul ihop! – Intressant hur olika det vara – en del hundar springer tokrundor och spunkarna skuttar! Man blir glad!

  3. 11 juli, 2012 22:21

    Oj! Ojojoj!

  4. 11 juli, 2012 23:17

    Svansvift på hög nivå – och vilken stiltje… Kramis!

  5. 11 juli, 2012 23:18

    Men vilka svansviftningar! Glada vovvar är bra fint att se.

  6. 12 juli, 2012 00:11

    Tur att man får hålla i svansen när man ska visa upp hunden på utställning. 😆 Fast då får man nog hålla hårt så att man inte flyger med fram och tillbaka. :mrgreen:

Kommentera

