Skip to content

– Varför har de inte berättat det här på nyheterna?! pep jag förskräckt, jätteförskräckt.

28 juni, 2012

Käremittjehu, vi har ju jättebråttom! pep jag överraskat och synnerligen förskräckt till HumleSpunkarna, som skuttade runt på gräsmattan lite i allmänhet i den somriga solen och verkade inte alls vara medvetna om den annalkande katastrofiga katastrofen.

Vi har jättejättebråttom, för vi måste skynda oss att ha jättejätteroligt hela veckan, och bara göra sånt vi tycker om – för jorden går under natten till torsdag! pep jag fortfarande jätteförskräckt.

För det är ju jättehemskt! Jorden kommer gå under om knappt en vecka!

Varför har de inte berättat det här på nyheterna?! pep jag, fast harklade mig en smula för att börja prata lite vanligt igen. För HumleSpunkarna förstod inte riktigt vad jag sa när jag pratade med min pipigaste röst, tror jag. Ingen av dem såg nämligen förskräckt ut alls, däremot viftade de på svansen båda två. Oförskräckt.

Pipig röst är uppenbarligen inte den bästa rösten att leverera hemska nyheter med.

För titta här, sa jag och pekade på datorskärmen där man såg smhi.se-prognosen klart och tydligt, solen försvinner på torsdag. Inte ”försvinner bakom molnen” eller så, utan försvinner helt! Bara månen finns kvar, på natten. Ser ni, vavava?!

HumleSpunkarna fattade fortfarande inte vad problemet var, här har några skolkat från biologi/fysik-lektionerna uppenbarligen.

Utan en sol kommer ju jorden att gå under! sa jag med min vanliga röst men adekvat upprört och med väldigt effektfullt viftiga armar.

Så. Nu måste vi snabbt definiera ”jättejätteroligt” så vi kan ägna oss åt det den sista veckan vi har kvar här på jorden, sa jag och tog fram det mentala anteckningsblocket. Promenaden till fina-sjön-långt-bort måste vi hinna med, och fnittra agility såklart. Och lite baklänges-slalom och bada. Och…

…mumsa köttbullar, flikade Humlehunden in, för helt plötsligt blev hon väldigt engagerad i diskussionen.

Framför allt mumsa köttbullar, höll Spunk med om, väldigt engagerad hon med.

Och mumsa köttbullar, höll jag med om också. För jag gillar köttbullar jag med.

Då bestämmer vi så? Jättejätteroligt hela sista veckan kvar i jordelivet? sa jag och HumleSpunkarna höll jättemed. Jag med. Vi är rätt lika så.

Eventuellt måhända pörhäpps, att jag går in och stämmer av den sol-lösa prognosen på yr.no också. Bara för att vara säker. Och på yr.no har de lätt-tittade-på klockslag i prognoserna också, så man vet exakt när solen exploderar försvinner.

Fast surfa in på yr.no gör jag inte förrän på onsdag kväll. Innan dess hinner jag inte, för HumleSpunkarna och jag kommer ha fullt upp med att ha jättejätteroligt. Hela veckan.

Fullt upp, som sagt.

13 kommentarer leave one →
  1. Ann-Sofie, Pascal & Kaos permalink
    28 juni, 2012 21:25

    Haha, aj då! 😀

  2. 28 juni, 2012 21:40

    Vilken tur att jag lagade köttbullar till middag idag då! 🙂 Då får det bli kroppkakor imorgon och mera bad, glass och sen kan solen försvinna om den vill. Fast det gör ju förstås ingenting om norrmännen har en annan åsikt 😉

  3. 28 juni, 2012 22:18

    Typiskt, då får hussen semester.

  4. 28 juni, 2012 23:23

    Dags att skaffa pass! Verkar bättre i Norge… Kramis!

  5. 29 juni, 2012 00:09

    Om ni ska mumsa köttbullar hela tiden så kommer Uzie också. 😀

  6. 29 juni, 2012 00:19

    Herrejösses, jag hinner nog inte kolla alls på SMHI, vi ska ju hinna tävla och grejer också! Åh, visst borde det här vara en utmärkt anledning till varför man ska äta jättemycket glass också?

  7. Anonym permalink
    29 juni, 2012 07:46

    Jag har börjat med ny rutin på jobbet – läser din blogg så fort jag slagit på datorn och så ter sig dagen mycket roligare helt plötsligt! Kan börja dagen med ett leende eller ett fniss. Det är bra det!

  8. Anonym permalink
    29 juni, 2012 07:47

    Javisst ja – jag som har roligare på jobbet numer heter Pia och har fö oxå två hundar – dansk/svenska gårdsdito

Kommentera

