Skip to content

– Förpaffat märkligt, tänkte jag återigen tyst för mig själv. För det var riktigt roligt att klicka på ”skicka iväg mina pengar-knappen”.

26 juni, 2012

Pläh, tänkte jag tyst för mig själv. För det är den tiden på månaden nu. Pläh-tiden. Den tiden när man ska betala räkningarna.

Och nästan alla räkningar var jättetråkiga att betala. Nästan.

För en ”räkning”, en påhittad sådan, var faktiskt jätterolig att skicka iväg pengar till. En räkning i form av ett bidrag – ett bidrag till mannen som filmar alla roliga agility-event, Thomas Szabó.

Hans utrustning, datorer och kameror och sånt, har blivit vattenskadade och/eller gammal och trasig, och han sparar just nu ihop pengar för att kunna köpa ny, så han kan serva alla oss andra med livesändningar från evenemang framöver. Och han gör allt ideellt, köper utrustning för egna pengar, och sitter och huttrar i regnet och filmar, alldeles gratis.

Men nu tyckte några av oss livesändnings-tittare att han behövde lite hjälp. Framför allt med utrustnings-inköpet.

Förpaffat märkligt, tänkte jag återigen tyst för mig själv. För det var riktigt roligt att klicka på ”skicka iväg mina pengar-knappen” då slanten jag skickade gick till Tjabo och hans livesändningar.

Om man uppskattar livesändningarna (som alltid, alltid är gratis!) och gärna vill fortsätta titta framöver, så kan man lämna ett bidrag till Tjabos nya utrustning.

Och jag uppskattar verkligen livesändningarna, och vill väldigt gärna fortsätta titta framöver. Så för mig var det självklart att skicka iväg ett bidrag.

Är du med också?

Här hittar du info om insamlingen (på FB): Insamling 2012 – Ny kamera till Tjabo

———————————————-

Här är kontonummer:

Kontonummer 8214-9 924 486 154-9 (Bodil Lindblad)
IBAN: SE9380000821499244861549
SWIFT-adressen på swedbank: SWEDSESS

Märk betalningen med namn.

———————————————-

No comments yet

Kommentera

