Skip to content

För har ni försökt att sammanföra två magneter från ”fel håll”?

21 juni, 2012

Sugen på en tunnelutmaning, såhär inför midsommarhelgen? Sätt tänderna i den här banan då, vettja.

Den här banan (ungefär) stod uppställd på klubben häromdagen, så den provade Spunk och jag, tillsammans med några träningskompisar.

De långa tunnlarna var lite böjda på mitten för att göra det liiite lättare att hänga med. För hu vilket äventyr att försöka hänga med och peta in Spunk i rätt tunnelingång.

Den svåraste passagen, för Spunk och mig i alla fall (och några till, ha ha) var att leda rätt från hopp-åttan till tunnelingången vid nio. Spunk var som en magnet till tvåan-tunnelingången, och som en tvärtom-magnet till nian. För har ni försökt att sammanföra två magneter från ”fel håll”? Så var det att få in Spunk till nian.

Märkligt nog var det inte alls lika svårt från hopp-femton till tunnel-sexton. Man skulle kunna trott det, men det var det inte.

Hur varfördå’rå? frågade jag Spunk, men hon hade inte tid att svara utan swischade förbi mig in i nästa tunnelingång med ett ”tjoho”. För Spunk gillar tunnlar, mest i världen gillar hon dem.

Näst kontaktfält, då. Och Bacon-Ost på tub.

6 kommentarer leave one →
  1. 21 juni, 2012 19:26

    Baconost på tub är väl ändå världens bästa hund-uppfinning. Jag testade med laxpastej på tub, och Odågan tyckte visserligen att det var en bra uppfinning, men när man tappar en klick laxpastej i pälsen på en väldigt lurvig hund en varm sommardag så upptäcker man snabbt att så är inte fallet.

    • Assie, Pascal & Kaos permalink
      21 juni, 2012 23:25

      Mjukost i all ära, men åååå vad jag saknar leverpastej på tub! Tyvärr var det nog bara hundägare som köpte… 😉

      • 21 juni, 2012 23:41

        Jag missade helt leverpastej på tub. När dagen kom då jag började leta i butikerna var den redan borta. Och det förgrymmar mig. Undrar om man kan maila myndigheterna om detta elände…? Så man får tillbaka tuben?

  2. Assie, Pascal & Kaos permalink
    21 juni, 2012 23:26

    Har er klubb ens så där många tunnlar? 😀

    • 21 juni, 2012 23:42

      Haha, jo. Och några till förutom dessa, alldeles makalöst många 😉
      På KM häromveckan var en av banorna ritade med typ åttahundra tunnlar. Superspännande, men hann inte rita av den, så den banan letar jag banskiss till 😉

  3. 26 juni, 2012 01:39

    Spännande bana!

Kommentera

