Skip to content

…som jag stått och filat på ute i snickarverkstan med risk för att bli fingerlös.

19 juni, 2012

Bästa idén ever! tjoade jag till HumleSpunkarna och visade dem min ypperliga kompostgaller-uppfinning, som jag stått och filat på ute i snickarverkstan med risk för att bli fingerlös. Stor-sågen leker man nämligen inte med hur som helst.

Men nu var uppfinnningen färdig. Med två tunga klossar i botten så stod kompostgallret jättestadig, sådär alldeles själv. Utan att behöva luta sig mot något.

Nu kan vi flytta runt kompostgaller i huset lite fristående, till exempel för sovrumsdörren när ingen ska in och väckas, eller för trappen när ni inte ska leka datten precis just där, eller för ytterdörren när jag vill ha den öppen men inte nödvändigtvis ha två HumleSpunkar lösa ute på byn. Bra va? sa jag och log stort.

Men det kom inte någon jublande, medhållande kommentar från varken Humlehunden eller Spunk. Tvärtom anti-viftade de på svansarna och suckade.

– Kul. Jättekul. På tvärtomspråket.

Så. Märkligt nog höll ingen med mig om att den här kompostgaller-idén måste vara den mest praktiska och bästa uppfinningen sedan hjulet. Tvärtom, kan man säga att de tyckte.

Vi är rätt olika så.

Detta bildspel kräver JavaScript.

9 kommentarer leave one →
  1. 19 juni, 2012 16:35

    Men det där måste ju vara årets fiffigaste uppfinning. Den snor jag rakt av (eller har du skaffat patent?). (För övrigt har vi en barngrind vid ytterdörren så att vi ska kunna öppna den när någon knackar utan att ha ett par cirkusapor och en lurv lösa på byn.)

  2. 19 juni, 2012 18:31

    Åh, det där måste jag testa! Vi har lite problem hemma hos morsan. Där ställer vi upp ett kompostgaller när jag kommer besök (vilket blir… ofta) för att skydda hundarna från katten, meeen dörren är lite för stor så gallret står inte så bra. Att göra så som du gjort nu vore ju helt perfekt!

  3. 19 juni, 2012 22:21

    Ser fint ut, men den funkar nog inte här hemma… Drömma har framtassarna på det när hon studsar med bakbenen :p

  4. 19 juni, 2012 23:05

    Hm? Ska dom inte vara ute? Runt komposten till exempel? Kramis!

  5. 19 juni, 2012 23:06

    Oj vilken bra idé! 🙂

  6. 20 juni, 2012 22:59

    Men vilken bra idé! Jag får nog gå ut och testa vår jättesåg imorgon!

  7. 20 juni, 2012 23:23

    Strålande idé! Önskar att min hund också vägde en sisådär X kilo så att din smarta lösning skulle funka även hos oss. Som det är nu måste man riktigt nagla fast gallrena för att de inte ska svepas med av min nätta lilla bulldozer till valp.

  8. 22 juni, 2012 11:25

    Som en liten inrednings detalj 😉 Tjusigt!

Kommentera

