Skip to content

– Nä, jag förstår det inte. Gör ni? frågar jag HumleSpunkarna.

8 juni, 2012

Alltså, jag förstår inte folk som pysslar ihjäl sig i trädgårdarna med alla frön och lökar och häck-klipperi och raka rader i landen, säger jag till HumleSpunkarna, där vi sitter under äppelträdet och gör viktigheter.

Eller folk som syr gardiner och vattnar pelargoner i fönstrena och virkar en duk eller dammtorkar i onödan, fortsätter jag och klipper av en tråd.

Eller klipper gräsmattan med sax eller sätter tavlorna rakt eller verkligen tänker efter hur de ska placera än dittan och än dattan på ett pyntigt ställe i bokhyllan, sånt där inredigt, säger jag och virar lite fårskinn till.

Sånt pyssel måste ju vara jättekonstigt, att folk bara har tålamod att sitta och småfippla så detaljigt och länge, säger jag och petar in bjällran i grönreps-grejen och virar lite tejp om änden på snöret.

Nä, jag förstår det inte. Gör ni? frågar jag HumleSpunkarna, som uppmärksamt nickar åt allt jag säger. För framför mig på bordet ligger fleecestumpar och repändar och fårskinnstussar och plingeling-katt-bollar och reptejp och sax och hela sylådan. Vi gör nämligen viktigheter. Viktiga viktigheter.

Men nä, pyssla och sånt – det hade jag aldrig tyat med, säger jag och drar lite i ändarna på fleeceflätan för att knöla ihop knutarna.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Sisådär, ska vi prova alltihopet nu’rå? säger jag och viftar lite med den sönderklippta, ihopflätade kökshandduken med en plingeling-katt-boll inuti.

Och det ville HumleSpunkarna såklart. Jag med. Vi är rätt lika så.

13 kommentarer leave one →
  1. 8 juni, 2012 13:17

    Åh så fina leksaker! 😀 Meen, videoklippet går inte att se, det är blockerat pga upphovsrättsliga skäl. Musiken som du brukar lägga på kanske?

    • 8 juni, 2012 13:26

      Äsch då får jag byta musik… uppdaterar strax 🙂

      • 8 juni, 2012 13:49

        Nu då?
        Fick bli lite Melody Gardot istället för John Mayer. Fast JMs nya låt äger.

      • 8 juni, 2012 16:32

        Nuuuså! 😀 Och ÅH vad Humlehunden är söt! Kan ni inte komma till Sthlm och köra agility någon gång så kan jag fotografera när ni fnittrar agility?

  2. 8 juni, 2012 14:57

    Snajsigt! Vilka svängar de har, och vilka fasligt fina leksaker =)
    Haha, vad himlans passande sammanträffande – medans jag är här och läser ikapp plingar det till i inkorgen och ”Humlespunk har lämnat en kommentar” dyker upp i ”snabbvisningsläget” på mejlen :p Nu blir jag nyfiken, får skynda in på min blogg å kika 😉

    • 8 juni, 2012 15:06

      Ha ha, vad spökligt! Jag var ju tvungen att lägga en beundrande kommentar om dina lydnadspoäng 😉

  3. 8 juni, 2012 16:45

    Oj vad ni är duktiga!! Blev väldans imponerad!! :))

  4. 8 juni, 2012 16:46

    Ja visst gör vi olika prioriteringar;) Har du sett hur vissa hundar pysslas om innan utställning? Förstår inte hur dessa hundar står ut. Din kommentar i min blogg är inte helt obefogad. Utställningsaveln är i vissa avseenden allt för extrem.

  5. 8 juni, 2012 23:46

    Häftiga viktigheter! Inte undra på att det blev fart på banan… Kramis!

  6. 9 juni, 2012 11:29

    Haha!! Åååh vad jag känner igen mig. Jag förstår verkligen inte folk som orkar pyssla i evigheters evigheter med både ditten och datten. Höll på att få frispel hos mina föräldrar, ven sjutton orkar ha så många blommor att ta hand om eller dukar som måste manglas? Ofattbart! Lika oförstående är jag när någon i min närhet himlar med ögonen och säger något i stil med ”jag fattar inte att du orkar!!!” när jag berättar om min senaste strategi för att få valpen att hålla tassarna i golvet när hon hälsar på folk.

    Fantastiskt fina leksaker! Strålande idé att tillverka själv, det måste jag också lära mig 🙂

  7. 9 juni, 2012 23:41

    Oj, vad vi gillade att se er fnittra agility med sån fart och med såna fina leksaker!!!!

  8. 10 juni, 2012 15:43

    Hihi, jag tycker nog det är kul att pyssla med ditten och datten i allmänhet och med hundleksaker i synnerhet 🙂 Den senaste uppfinningen är en lååång fleacefläta med äkta kaninsvansar fastbundnda i. Yummie, yummei säger min lilla vita 🙂

  9. 12 juni, 2012 22:20

    Åh vad fina! OCH välfungerande! Vad mer kan man önska???

Kommentera

