Skip to content

…och båda tyckte det var förmumsat gott. Till och med Humlehunden.

25 maj, 2012

Igår fyndade jag klurigheter hos Jaktlabbeliv, nämligen en smart hundglass-idé.

Spunk älskar att knapra isbitar, både på längden och tvären, medan Humlehunden inte kunde bry sig mindre om detsamma. Och jag vill ju hemskt gärna att även Humlehunden ska få uppskatta en liten isglass när det är som varmast, precis som Spunk och jag gör.

Så då gjorde jag som Jaktlabbeliv gjorde, och stoppade några torrfoderkulor i lite vatten och ställde in i frysen. Torrfoderkulorna svällde upp och sen frös alltihopet, förtjusligt ihopklumpat.

Och idag kunde jag servera isglass till HumleSpunkarna, isglass med en läckert hunderbar smak, och båda tyckte det var förmumsat gott. Till och med Humlehunden.

Ett synnerligen förklurat tips, sanna mina ord.
Hon kan hon, den där Jaktlabbeliv.

Detta bildspel kräver JavaScript.

5 kommentarer leave one →
  1. 25 maj, 2012 15:38

    Ja, såna isglassar, fast med kattmat infruset, har vi alltid många i frysen under somrarna. Det är otroligt uppskattat av Rudi och ger en bra stunds sysselsättning. Vi fryser in i halva mjölkpaket. Det blir lagom storlek åt en varm Rudi!

    • 25 maj, 2012 16:26

      Ho ho, halva mjölkpaket? Det är lika stort som hela Humlehunden det. Nästan 😀

  2. 25 maj, 2012 17:35

    Fyllda kongar (torrfoder varvat med blötmat) ligger i frysen i detta nu 🙂

  3. 26 maj, 2012 00:21

    Här får vi också hemgjord ”isglass” Jättegott!!!
    Sv. Exakt så är det. Vi skulle behöva ”frontlina” oss!
    Quilöa o Ronja hade nästan lika mycket fästinar med Frontline, så vi slutade med det.
    Både gift och fästingar, blev lite mycket 😉
    Trevlig helg!

  4. 26 maj, 2012 11:26

    Kul att dina vovvar också uppskattade sina glassar! Det är en ny favorit här hemma och jag har bästa mattesamvetet när valpen blir både svalkad och sysselsatt trots att jag bara är tråkig och skriver skolarbeten.

Kommentera

