Skip to content

– Det är mer än vad Humlehunden har, och hon får minsann leka kurragömma, sa Spunk.

25 maj, 2012

Mäh, varför fnittrar ni utan mej, hur kompis-kul är det?! sa Spunk tonårigt när hon kom infarandes från trädgården.

Men vi leker ju inbrottstjuvskurragömma, jag tror du är för stor för det faktiskt, sa jag ursäktande.

Mäh baah, sa Spunk på tonårs-språket, jag har ju till och med papper på att jag är ”very small” jue. Det är mer än vad Humlehunden har, och hon får minsann leka kurragömma.

Det har du faktiskt rätt i, sa jag.

Och så fick Spunk vara med och fnittra köksbänks-kurragömma hon också, bara för hon argumenterade så välpåläst och finurligt.

En himmelens tur att du är ”very small”, annars hade det här aaldrig gått, sa jag till Spunk och rullade en extra torrfoderkula över golvet som storleks-bonus.

Tur var ordet, sa Spunk och ålade in sin nätta lilla kropp under köksbänken en gång till, och floffade med sin fina svans och log sitt allra spunkigaste leende, sådär vackert att jag var tvungen att känna mig något alldeles extra hund-innehavar-storleks-turlig och fnittra tillsammans med mitt goa Spunk en väldigt, väldigt lång stund.

7 kommentarer leave one →
  1. 25 maj, 2012 12:30

    Vilken liten sötnöt hon är 🙂

  2. 25 maj, 2012 14:12

    Oj! Rena ålagillet… Kramis!

  3. 25 maj, 2012 15:41

    Jättefint ålat, Spunk! Du märks ju knappt när du ligger där!

  4. 25 maj, 2012 17:42

    Haha, jösses! Hon är ju nästan lika ihopvikbar som om hon vore en vinthund 😀

  5. 26 maj, 2012 00:31

    Haha, att en så stor, jag menar very small, Spunkhund kan bli så liten! 😀 Du, vad heter Robyn-låten? Den verkar ju asbra, jag kanske redan har den utan att ha lyssnat. 😳

    • 26 maj, 2012 06:56

      Robynlåten heter ”Giving you back” från albumet ”My Truth” från 1999 🙂

      • 26 maj, 2012 23:51

        Då har jag den, fast har inte lyssnat ordentligt. 😳 Tack!

Kommentera

