Skip to content

Fast när jag tänker efter så var det faktiskt väldigt finurligt.

24 maj, 2012

Sonen kommer springade med nya numret av Allt om Vetenskap i handen.

Kolla mamma, hundar kan lära sig över hundra ord, säger han exalterat och pekar på en rubrik på framsidan.

Å-hå, säger jag och tänker att jag tycker verkligen om att min son blir så exalterad över hundliga nyheter.

Över hundra ord är ju jättebra. Skulle det då inte vara bättre att lära Spunk siffrorna på en agilityplan, bara sådär? För siffrorna på en agilitybana är väl bara som mest tjugo stycken? säger han och ser klurig ut.

Eller vadå vänta nu…? säger jag och försöker hänga med. Jag brukar nämligen inte göra det när han ser klurig ut, för han är väldigt bra på att finurla ihop saker.

Så slipper du ju springa och vifta så konstigt fjantigt. Så kan hon ju ta banan själv och bara följa nummerskyltarna, säger sonen och tycker att han är så väldigt finurlig.

Fast när jag tänker efter så var det faktiskt väldigt finurligt.

2 kommentarer leave one →
  1. 25 maj, 2012 00:28

    Utmärkt tänkt av sonen! 😀 Nu får du lära Spunk att räkna och sedan att titta och tänka efter bara. Återkom i morgon och tala om hur det går! :mrgreen:

  2. Åsa Nilsonne permalink
    25 maj, 2012 07:57

    Vilken alldeles otroligt smart idé – tänk om Spunk blir först i världen med att själv läsa vart hon ska… (fast kanske kommer det att gå ut över tiden om hon ska springa runt och leta siffror på måfå…

Kommentera

