Skip to content

…som en svävande regnbåge i bubbelform ungefär

2 maj, 2012

Ska man diska en trött och ingrodd gratängform i vasken så ska man ha ett bubbel-duktigt diskmedel. Annars blir det inte lika roligt.

För om man har ett bubbel-duktigt diskmedel så kan man klämma diskmedels-flaskan lite extra på magen, där den står på diskbänken, om man får det tråkigt. Då bubblar det ut små yttepytte-bubblor väldigt vackert, som en svävande regnbåge i bubbelform ungefär, över hela diskbänken.

Titta på bubblorna Spunk, säger jag viskigt till Spunk som alltid sitter vid fötterna på mig när jag är i köket för jag kanske spiller något. Inte anar hon att jag diskar och således inte kommer spilla något matgott, som jag kan ”råka” göra när jag hackar korv till korv stroganoffen.

Ser du de bubbliga regnbågs-bubblorna? säger jag och pekar på den bubbliga vackerheten som svävar och ploppar om vartannat över hela diskbänken och över hela mig.

Men jag tror inte hon ser bubblorna, för hon ser inte alls lika fascinerad ut som jag.

2 kommentarer leave one →
  1. 2 maj, 2012 23:58

    Hahaha, det gör jag för Mio när jag är hemma hos syster och då springer han omkring och skriker ”bubblor!!!!” jättelänge medan hans föräldrar inte fattar någonting alls. 😆

  2. 3 maj, 2012 00:05

    Yes!

Kommentera

