Skip to content

Som att doppa huvudet i ett badkar

25 april, 2012

Jahapp, nu har det öst ner regn hela dagen. Inte bara lite fiiint regn, utan öööst. Förmiddagsprommisen påminde om känslan man får när man doppar huvudet i ett badkar. Eller som när man trampar fel på bron och trillar rätt ner i Öresund.

Och Spunk och jag som ska smita ner och träna på klubben ikväll.

Men det gör inget att det regnar, ur agilityperspektiv. För vi har ju regntränat sen Spunk var bäbis. Tränat på att träna i regn så att säga, så vi har fnittrat sjöblöt agility förr. Det är bara att dra på gummistövlarna och skutta iväg.

Frågan är bara hur fort man kan springa med för stora gummistövlar. Jag som inte hinner med Spunk i vanliga fall lär sprattla ihjäl mig ikväll, plumsandes runt i gummistövlar.

Men förhoppningsvis är det ”Tema: Handla din hund på Håll”  idag, så det löser sig. Och dessutom vill jag inte Spunk ska halka ihjäl sig, om nu gräset är såphalt av allt regn, så jag tänkte prata lite med henne i förväg om att inte springa så fort. Det tror jag absolut att hon kommer låta bli om jag pratar lite med henne innan. (ha ha nä)

Förra gången tror jag det var ”Tema: Ta din hund i näsan”. För vissa passager på banan var så pass makalösa att man nästan var tvungen att handgripligen ta hunden i näsan och styra den rätt. Makalösa, alltså. Fnittriga men makalösa.

Framför allt fnittriga, det tyckte både Humlehunden, Spunk och jag. Vi är rätt lika så.

(Och som vanligt kan man klicka på bilden så blir banan stor och tydlig.)

4 kommentarer leave one →
  1. 25 april, 2012 15:01

    Men inte kan man väl träna när det regnar! Eller kan man verkligen det? Stannar inte Spunk kvar inne i tunneln då? Kramis!

    • 25 april, 2012 15:06

      Såklart man kan träna när det regnar 😉
      Humlehunden vägrar gå ut när det regnar, men Spunk sprattlar och fnittrar i vilket väder som helst 🙂
      Det får bara inte vara för halt, börjar hon halka så låter vi bli.

  2. Jenny o Brio permalink
    25 april, 2012 15:06

    Hejaheja! Det är bra: finvädershundar och finvädersmattar har jag aldrig förstått mig på 😉

  3. 25 april, 2012 19:26

    Vi tränade på att träna i regn i går på BK. Och i fredags tränade vi på att träna i snöstorm. April är en bra månad för att träna på att träna i olika väderlekar. Men nu vore det trevligt att få träna på att träna i solsken faktiskt. Fast jag har ju en oväder-hund, har jag upptäckt. Allt verkar mycket roligare enligt Odågan när det är någon form av nederbörd och blåser upp till storm.

Kommentera

