Skip to content

– Touché, sa mitt franska Spunk med ett knixigt öronflärp.

23 april, 2012

Ibland beskyller jag Spunk för att inte tänka före hon gör.

Jag ska inte göra det mer, eftersom det är korkat att kasta sten i glashus.

För om man tankspritt strör överblivna ringblomme-frön i rabatten bara lite sådär, mitt framför ögonen på HumleSpunkarna, så kan HumleSpunkarna få för sig att det är torrfoderkulor man pluppar ut. Såklart. Torrfoderkulor som ska letas efter, för precis just den letar-leken brukar vi leka på gräsmattan ibland.

Och hittar man inga torrfoderkulor ovanpå jorden, så letar man under och inuti jorden. Gräv-ledes. Mitt bland alla nyplanterade solros-bäbis-plantor.

Mäh! Absolut inte gräva i rabatten! sa jag som om jag verkligen menade vad jag sa, för det gjorde jag.

Tänk efter före du gör, svarade Spunk.

Hmfrph, sa jag då.

Touché, sa mitt franska Spunk med en knixigt öronflärp och grävde vidare.

Hon skulle kunna sagt ”sådan husse sådan hund” också, fast det skulle ju vara lite tokigt att säga eftersom jag är tjej. Måhända hon tänkte efter före hon svarade.

Nåväl. Jag ska se om jag kan tänka över det här, och kanske lära mig något om mig själv, under tiden jag samlar ihop solros-bäbis-plantorna som ligger lite utspritt på gräsmattan.

2 kommentarer leave one →
  1. 23 april, 2012 14:45

    Gräva efter frön låter skoj… Kramis!

  2. 23 april, 2012 22:59

    😆 Tänk efter före, verkligen. HumleSpunkarna kanske får vara inne om du påtar i trädgården med kast av frön? 😉

Kommentera

