Skip to content

Fast sen tänkte jag att hon gjort mer obegripliga saker än så.

19 april, 2012

Spunk hade suttit så fint och tyst vid stolpen bredvid agilitybanan och väntat, under tiden vi två-beningar byggde agility-kombinationer. Väldigt lugnt och fint, vilket var lite konstigt eftersom hon var tokladdad när vi kom, och sprattlade sitt allra vackraste, sprattligt värre än en bläckfisk som hoppar bungyjump.

Men när jag kom för att hämta henne vid stolpen så förstod jag varför.

Nämeh… vad har hänt med ditt koppel? sa jag till Spunk som viftade vilt och vackert på hela kroppen av spänd förväntan inför det kommande agility-fnittret och inte riktigt hörde frågan tror jag.

Det är liksom en bit som saknas på kopplet tror jag. Eller har kopplet bara gått av på något mystiskt sätt? sa jag och kliade mig i huvudet. Spunk såg väldigt oförstående ut.

Nåt konstigt är det i alla fall. Du har ju suttit bredvid kopplet hela tiden, har du någon aning om vad som hänt? frågade jag Spunk.

Näh, flärpte Spunk med öronen till svar, ett synnerligen oskyldigt öron-flärp.

Men visst. Nu har vi ju två koppel istället för ett, sa jag och kände mig för ett ögonblick lite förbryllad över att Spunk suttit kvar vid stolpen och väntat, fastän kopplet var av.

Fast sen tänkte jag att hon gjort mer obegripliga saker än så.

Och sen fnittrade vi agility.

4 kommentarer leave one →
  1. Monica o Jacob permalink
    19 april, 2012 19:14

    Hihi kan tala om att det även hänt här, duktig vovve;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/

  2. 19 april, 2012 20:48

    Haha, så gjorde min första hund också – satt kvar men tuggade av kopplet. Uzie tuggade av två koppel när hon väntade på promenaden på dagis, hon ville väl tala om att vi aldrig använder koppel hemma. 🙄

  3. 19 april, 2012 23:01

    En liten markering antar jag… Kramis!

  4. 20 april, 2012 07:48

    Jupp, been there done that!

Kommentera

