Skip to content

Om hundar inte har en sån funktion i huvudet, så förstår jag plötsligt varför HumleSpunkarna verkar lite snurriga ibland.

18 april, 2012

Jag undrar om hundar, liksom Hackspettar, har någon speciell funktion i huvudet som gör att de inte blir yra i bollen när de snurrar och floffar och bankar med huvudet till höger och vänster.

Det satt jag och funderade undrigt över, när jag kikade film från ”Tema: Runt-runt” idag.

Om hundar inte har en sån funktion i huvudet, så förstår jag plötsligt varför HumleSpunkarna verkar lite snurriga ibland.

8 kommentarer leave one →
  1. 18 april, 2012 14:23

    Oj, va ni har jobbat! Nog tycker jag att det ser lite vingligt ut efter allt snurrande. Jag blir yr bara jag tittar på dom, och det där med att gå omkring med tassarna på väggen skulle jag aldrig få göra… Kramis!

  2. 18 april, 2012 14:37

    Bravo! VIlka duktiga hundar!! 🙂 Kanske ska lära LillEvert att snurra eller rulla runt också. -Jag försökte en gång att lära Evert att rulla runt men kom vi bara till ”spela död”, fast det gör han visserligen numera med bravur!! 🙂

    • 18 april, 2012 14:42

      Hä hä, spela död tror jag aldrig att jag kan lära Spunk. Hon kan liksom inte… ligga still på det viset 😉

  3. 18 april, 2012 15:36

    Men….? Var är spunkhunden??? För den där nakenråttan kan ju inte vara hon. Never =)

    • 18 april, 2012 15:42

      Ha ha, hon har liksom… fällt lite päls. Men jag har bett henne hålla i de hårstrån hon har kvar, så jag tror det är färdig-tappat nu. Tror jag, i alla fall 😉

  4. 18 april, 2012 22:49

    *asgarv* Oj vad yra de blev de också, lite stappligt såg det ut när godiset skulle tas. 😆 Jag har lite lätt huvudvärk, jag kan säga att den inte blev bättre efter att ha tittat supersnabbt snurr av Humlehunden. :drunken:

  5. sussie & jyckar tre... permalink
    19 april, 2012 07:26

    Så duktiga NI är !!! Förstår den yrseln, det går fort, fort…… härligt 🙂

Kommentera

