Skip to content

…ett agility-synonymt ordspråk till ”Vill man vara fin får man lida pin” .

10 april, 2012

Määh! Nu gör du det igen! hojtar jag till Spunk när hon med full kraft brakar in i min hand med öppet gap och sätter en av hörntänderna rätt i mitt veck i tumböjen så det börjar blöda.

Om vi ska busa agility och träna massa roligheter så måste vi försöka komma överens om hur en korrekt godisbelöning egentligen ska utföras, mumlar jag yrselsamt under tiden jag ser vilket hialöst gigantiskt köttsår som fläker ut sig på tummen och att det blöder jättejättemycket. Jättemycket, säger jag.

Och så ser jag hur Spunk stannar upp och försöker komma på ett agility-synonymt ordspråk till ”Vill man vara fin får man lida pin” men efter att ha tänkt över saken i nästan två sekunder, vilket är nästintill tanke-rekord för Spunk, så bestämmer hon sig för att strunta i synonym-ordspråket och tjoar ärevarv över hela agilityplanen istället med ett synnerligen vackert öronflärp.

5 kommentarer leave one →
  1. 10 april, 2012 22:35

    Åhå, vilken god belöning. Färsk kött direkt från benet. Det bor visst en liten varg i den där valpen. Fin headerbild!

  2. 10 april, 2012 22:55

    Hm? Ni får kanske öva lite på timingen vid godisgivandet. Det gäller vad jag förstår att släppa i tid… Kramis!

    • 10 april, 2012 22:58

      Jag håller faktiskt på att träna in att hon ska ta den i luften, så jag kan kasta den till henne och spara mina händer, ha ha. Vi får väl se hur det går med det 😉

  3. 10 april, 2012 23:30

    Aaaj. Du får göra som när man matar hästar, du vet, man ska ha handen platt och godisen mitt i handen, så handen blir som en tallrik. Då slukar de (förhoppningsvis) inte hela handen utan bara godisen. (Jag har börjat kasta godisen på golvet till mina damer, annars hade jag inte haft fingrar kvar, men det har jag nog redan nämnt någon gång :p )

Kommentera

