Skip to content

Fast jag behärskar mig.

9 april, 2012

Ibland tänker jag att den där mustaschen som Spunk har, är lite felplacerad. Varför sitter den baktill, på varsitt baklår?

Och nu när hon fällt ur en massa päls är det bara små yttepytte-fjösa-strån kvar, som knappt fladdrar när hon springer. Utan bara hänger och slänger, helt utan funktion och till och med lite i vägen.

Eller, i vägen och i vägen. De är ju inte fysiskt i vägen. Bara i vägen för ögat.

Och när jag tänker sådär, ibland, så tänker jag också att jag kanske skulle råka trimma till de där baklåren. Och yttepytte-fjösa-stråna. Bara lite?

Fast sen besinnar jag mig och tänker att man inte ska trimma en Berger. Förutom att rycka öronhår då, och det vill jag inte. För Spunks lurviga öron liknar lite Pippi Långstrump, och det tycker jag passar hennes personlighet.

Men den där mustaschen därbak däremot…

Fast jag behärskar mig. Behärskning is my middle name. Så det är inte svårt alls att låta bli att rycka den där mustaschen.

Mustaschen som sitter därbak.

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

11 kommentarer leave one →
  1. 9 april, 2012 10:15

    Det är ju lite charmigt, då 😀

    Kramar <3<3<3

  2. Anna-Lena permalink
    9 april, 2012 12:17

    Tack för hejja ropen via sms i helgen!!! Tråkigt att jag inte kunde prestera;)

    Du får diskutera mustaschen med Sophia….Det skulle klia i mina fingrar att ta bort den;) Hoppas vi syns på söndag?

    • 9 april, 2012 12:23

      Vi höll tummarna alla tre och tjoade högt, riktigt spännande 🙂
      Och absolut att vi syns på söndag, vi kan ju prata ihop oss lite om mustaschen kanske 😉

  3. Annis ,Svante o Anthon. permalink
    9 april, 2012 13:16

    Ja,jag har defenitivt ryckt bort dem på Svante.Han hade precis lika
    dana och har oxå tappat hela sin kostym.Ser bara fånigt ut och de
    växer ut till unghundspäls så småningom.För våra hundar kommer nog aldrig att bli vuxna och få vuxenpäls,hi,hi.Ha de superskönt i vår-
    värmen som kom av sej

    • 9 april, 2012 14:41

      Har du? Hmm… Mycket intressant och användbar info 😀
      Ska genast fundera på om jag ska behärska mig nåt mer eller inte 😉

  4. 9 april, 2012 21:40

    Haha, men så hon ser ut, jättesöt jue! 🙂 Min har inte fällt en enda gång än :S

  5. 9 april, 2012 23:29

    Min första hund Oliver hade ”bebishår” i tofsar under öronen liksom. De ryckte jag bort, och de växte aldrig tillbaka men han var finare utan. Om jag minns rätt (det var 21 år sedan) så märkte ingen det ens, att tofsarna var borta. Så ryck på du. 😀

  6. 10 april, 2012 18:40

    du behöver nog inte behärska dig för länge, ryck bort den! men glöm inte en viktig sak: för varje hårstrå från mustaschen, ska ett hårstrå från öronen bort… för att hålla balansen liksom 🙂

    • 10 april, 2012 18:49

      Yey, då ska jag genast plocka lite mustasch på Spunk 😀
      Och sen tar jag det bortryckta mustasch-hårstrået och limmar fast det på örat.
      Och efter jag limmat fast det så rycker jag bort det igen, från örat den här gången. Så blir det väl rätt?
      Även om det ursprungligen var ett ryckt mustasch-hår så måste det väl räknas som ett ryckt öronhår om jag rycker det från örat, välvälväl? 😉 *skrattar*

      • 10 april, 2012 18:52

        ska nog räkna hårstrå på söndag 😉

Trackbacks

  1. Därför fick jag agera fort. Tjoff tjoff, bara. « HumleSpunk

Kommentera

