Skip to content

– Det går framåt, sa HumleSpunkarna.

9 april, 2012

Häromdagen fyndade jag en barn-skateboard på ÖoB för hela fyrtiofyra kronor.

Förtjusande roligt, eller hur? sa jag till HumleSpunkarna och viftade med skateboarden i luften ungefär som om det var en flygande koltrast, och då tyckte de också att skateboarden var förtjusande rolig.

För Spunk fyller ju snart sexton månader, om några månader ungefär sisådär, och blir därmed redo för att börja övningsköra. Och för att förbereda själva hjul-känslan i övningskörandet tänkte jag låta henne prova på hur det känns att ha lite hjul under fötterna, så hon förstår principen.

Tar ni det lite försiktigt nu, sa jag och ställde skateboarden på golvet.

Tjoho! sa HumleSpunkarna och rullade iväg, den ena fortare än den andra.

Jag tror vi kan ha lite roligt med den här framöver, sa jag. Och de trodde HumleSpunkarna också, vi är rätt lika så.

20 kommentarer leave one →
  1. Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva permalink
    9 april, 2012 12:36

    Oh men vad duktiga dom är 🙂

  2. 9 april, 2012 12:47

    Tufft 😀

    <3<3<3

  3. 9 april, 2012 13:39

    Min Ollie har också en sån där liten skateboard 🙂 Han är ju döpt efter ett skateboardtrick, och då måste man ju ha en skateboard.
    Måste berätta att jag drömde om dig för några nätter sen :O Jag träffade dina hundar (som var ungefär i schäferstorlek båda två), sedan ville du bjuda mig på middag så vi tog ett tåg någonstans, men när vi skulle kliva av smet du på tåget igen och lämnade mig där och sa ”jag kanske ska vara med på tv ikväll ändå”. Mycket skum dröm.

  4. 9 april, 2012 16:34

    Oh du gjorde det jag tänkt å göra i flera veckor… Nu måste nog jag göra slag i saken och köpa en jag oxå 🙂

    • 9 april, 2012 16:38

      Jag har tänkt på det i evigheter också, men hittade bara dyringar i leksaksaffärer för flera hundra. Och så vips vops hittade jag den här på ÖoB, sista exemplaret, för futtiga 44 kr. Äntligen, tänkte jag då 🙂

  5. 9 april, 2012 21:45

    Ååh, det där skulle jag vilja prova med Mide. Men jag vet inte om jag vågar, känns mer som att det skulle bli kaos och flyga skateboadar hit och dit, just nu kör jag med en fotboll, som jag håller i 😉

    • 9 april, 2012 22:10

      När vi kör fotbollen, Spunk och jag, är det ett jehu utan dess like, ha ha 😉
      Och första gången hon stod på skateboarden var det sprattlade än hit och än dit. Filmen är från tredje försöket (om jag minns rätt) och nu går det rätt bra, bara jag tajmar belöningen rätt så hon vet vad jag är ute efter 🙂
      Så prova vettja 😉

  6. 9 april, 2012 22:53

    Kul sysselsättning! Och svansen kom med… kramis!

  7. 10 april, 2012 07:16

    Herlig! Skjønner jeg ikke er den eneste som venter på det rette skateboardet 😉 Fant et sånt lite på Clasern, men tror jeg skal kjøpe ”normalstort”.. jah.. så da venter vi 😉

    • 10 april, 2012 13:54

      Ha ha, nä det ska ju vara ”precis rätt” skateboard 😉
      Klem på dej 🙂

  8. sussie & jyckar tre... permalink
    10 april, 2012 07:38

    Vad duktiga ni är 🙂

  9. 10 april, 2012 08:02

    Så kul det ser ut!

  10. 10 april, 2012 09:21

    Jag tror det är först nu som jag fattar hur liten Humlehunden är egentligen (och Spunk med för den delen :p). Wahidah fick en sån där skateboard av mitt ex, den står fortfarande kvar här hemma, meeen det är nästan lättare att låta henne hållla på med min normalstora skateboard för den lilla är så galet liten jämfört med henne 😀

    • 10 april, 2012 09:45

      Humlehunden är ju ungefär lika stor (liten) som en humla ungefär. Jue. 😉
      Och jag kan tänka mig en bäbis-skateboard är för liten för W, hon får väl på sin höjd plats med en halv tass på den? Ha ha 😀

      • 10 april, 2012 09:50

        Jag får se till att fotografera eller filma henne på den idag så att du kan se hur det blir 😀

  11. 10 april, 2012 12:51

    Men jisses vad de är gulliga! Och duktiga med:) Matte får super inspiration att lära mig nya trix nu!?
    Sen undrar hon med om vi får länka er?

    /smulan

  12. galjar permalink
    10 april, 2012 15:09

    Otroligt bra övning! Vi vill också ha en liten bräda att öva med! Känner ett stort behov av att lära svartskallarna här hemma att rulla sig fram! Kul!

  13. 10 april, 2012 20:59

    Jamen,,,,, sån måste jag skriva på mattens shoppinglista!!!!

Kommentera

