Skip to content

…jag ska använda kudd-puffs- och filt-viknings-tiden till något annat.

2 april, 2012

Alltså. Det här med att vika filtar och puffa kuddar och placera sånt pynt lite fint i soffan i vardagsrummet är såå överskattat. Och onödigt.

För vänder man ryggen till så har HumleSpunkarna möblerat om alltihopet till oigenkännlighet. Kuddar är tvärtompuffade och staplade för att passa en Spunk-kropp, och filtarna är uppvecklade och runtkrafsade så de ska svepa sig alldeles rätt runt en Humlehunds-kropp. Inte alls lite inredningstidnings-fint placerade.

Jag tror bestämt jag ska använda kudd-puffs- och filt-viknings-tiden till något annat. Det vinner vi tid alla tre på tror jag, om jag räknar klockan rätt.

(Och om ni ser något väldigt märkligt på bilderna, så jo – det är en Spunkhund som ligger still. Hon kan det. Förvisso sällsynt, men hon kan.)

Detta bildspel kräver JavaScript.

2 kommentarer leave one →
  1. 2 april, 2012 18:00

    Tycker nog att humlespunkarna verkar klara puffet och viket själva, så matte kan lugnt ta en fika eller så… Kramis!

  2. 2 april, 2012 22:59

    😆 Det är som mina hallmattor, tre dörrmattor (bredvid varandra, jag har inte tre dörrar) och så en i mitten av hallen… aldrig. Kattjävlarna har race i lägenheten och det slutar i hallen, när alla mattor ligger halvvägs upp på väggarna. Och jag rättar till dem, och så börjar vi om. 🙄 Why bother liksom.

Kommentera

