Skip to content

Fotografen var jätteduktigt och tog en riktigt bra bild, som jag nu kan använda till headern i bloggen.

2 april, 2012

Kom HumleSpunkarna, jag har lite bus på gång! hojtade jag till HumleSpunkarna i morse.

Headern på HumleSpunk-bloggen började nämligen bli en smula inaktuell, eftersom Spunkhunden numera är en blankpälsad tonåring och inte ett litet valp-ludd. Och det var ett tag sedan hon växte om Humlehunden, men på headerbilden så var hon fortfarande mindre än ett nyckepige-prosit.

Kan ni borsta till er lite i pälsen, och rätta till pannluggen, för vi ska besöka en fotograf idag! sa jag.

Eftersom jag är en sann kamera-analfabet, alla bilder jag tar ser ut som grå havregrynsgröt, så tänkte jag nämligen ta med mig HumleSpunkarna till en riktig fotograf. Jag har hört att folk gör det ibland.

Och vad skönt att ha fått det gjort. Fotografen var jätteduktigt och tog en riktigt bra bild, som jag nu kan använda till headern i bloggen.

Stå still, sa fotografen och tryckte av jättemånga knäpp på kameraknappen, och HumleSpunkarna stod så still, så still. Och jag med. Bilden blev så skarp och båda hundarna kom med, inte bara fartstrecken efter Spunk, och till och med jag är med på bilden.

 

Så nu kunde jag äntligen uppdatera blogg-headern. Så man ser att Spunk faktiskt har växt om Humlehunden, och så man ser att jag fläckvis fått krulligt hår av allt tänkeri, och så man ser att Humlehunden är förtjusande söt.

Och man kan till och med se att vi tycker om varann, där på bilden. För oj vad jag tycker om mina sprakiga tomtebloss till HumleSpunkar. Det tycker HumleSpunkarna också, om alltså. Vi är rätt lika så.

3 kommentarer leave one →
  1. 2 april, 2012 18:02

    Sååå likt… Kramis!

  2. 3 april, 2012 10:32

    Underbart bra header 😀 och jag tycker allt att ni kan komma till Sthlm eller något så jag får försöka fotografera dina fina dårar!

    • 4 april, 2012 15:33

      Kommer vi kring dina trakter ska jag apselut kolla om du är ledig och har din kamera putsad, du tar ju helt makalösa bilder 😀

Kommentera

