Skip to content

Och så har jag skrivit två liter mjölk på den här lappen, fast på franska – deux poisson d’avril – så kan ni bara lämna lappen till fröken i affären.

1 april, 2012

Idag kom äntligen klövjeväskan jag beställt till Spunkhunden, med posten. En förnämlig service, måste jag säga, såhär på april månads första dag.

Kom HumleSpunkar, jag har roligheter på gång! tjoade jag.

För jag lärde ju dem för ett tag sedan att springa upp till övervåningen och väcka sonen på vardagsmornar. Och nu tänkte jag att vi skulle ta de kunskaperna ett snäpp längre.

Jag har ont i ryggen fortfarande och kan inte springa till affären och köpa mjölk. Därför tänkte jag att vi skulle prova tricket ”köpa mjölk i en affär”. Plättlätt, om man tänker efter faktiskt, sa jag. Och det tyckte HumleSpunkarna också, plättlätt.

Så jag satte på Spunkhunden klövjeväskan, där man får plats med en liter mjölk på vardera sida, och så skrev jag en liten lapp med vad de skulle handla. Och sen öppnade jag dörren och pekade.

Affären ligger ungefär en mil åt det hållet, fågelvägen genom skogen. Och ni får hålla varann i handen när ni går över gatan. Och jag skickar med klickern också, så ni kan klicka varann när ni gör rätt. Humlehunden viftade lite extra på svansen när hon såg klickern, och Spunkhunden viftade med hela kroppen eftersom hon skulle få springa i skogen alldeles själv.

Och så får du inte lämna Humlehunden utanför affären, sa jag till Spunkhunden, för det är livsfarligt att lämna små hundar ensamma utanför en affär faktiskt.

Här är tjugo kronor, blir det något över så kan ni köpa något litet till er själva. Och så har jag skrivit två liter mjölk på den här lappen, fast på franska – deux poisson d’avril – eftersom Spunkhunden är fransk. Rätt ska vara rätt. Och sen så lämnar ni lappen till fröken i affären, så hjälper hon er stoppa mjölken i väskan. Bra va?

HumleSpunkarna höll med om att det var en jättebra idé, och så tog de varann i handen och skuttade ut genom grinden och plumsade in i skogen för att springa hela vägen till affären i kanten av den lilla staden.

Hu vad di växer upp och blir stora snabbt, sa jag till mig själv.

Och sen gick jag och satte på lite kaffe. Troligtvis är de väl tillbaka om två timmar ungefär, ska bli kul att se om de lyckats köpa rätt mjölk.

Och det är ingen fara alls, om nu någon skulle bli orolig. För jag skickade med dem en mobiltelefon i fickan på klövjeväskan, så de kan ringa om det är något.

8 kommentarer leave one →
  1. 1 april, 2012 13:24

    Hahah, underbart 😀

  2. 1 april, 2012 14:51

    Haha… vilken tur du skickade med både klicker och mobiltelefon, såna saker klarar man sig inte utan!

  3. 1 april, 2012 19:04

    Ja, att det var ett aprilskämt förstod jag redan vid ” fick ett paket på en söndag”. Man får ju vara glad om man får något paket ens på en vardag.

    • 2 april, 2012 07:50

      Hä hä, jag tänkte att det var en bra ledtråd till att det var ett aprilskämt 😉

  4. 1 april, 2012 19:31

    Hm? Har dom kommit hem än, eller blir det långmjölk?

    • 2 april, 2012 07:52

      Hem kom de, fast inte med långmjölk utan mer skummjölk. Ska prata med Spunk om att hon inte får skaka mjölken så förbenat utan promenera lite fiint.

  5. 1 april, 2012 22:01

    Oj, vad vi väntar på upplösningen…hur gick det?

    • 2 april, 2012 07:52

      Allt gick strålande, det tog lite tid eftersom de stannade och fikade på lite harpoop på vägen. Men annars gick det så bra så 😉

Kommentera

