Skip to content

Dagens…

25 mars, 2012

…väder
Sol sol sol.

…vårtecken
En fästing på Spunk, ett myggbett på mig. Men inga vitsippor i sikte. Åtminstone inte där vi promenerar. Och snart kommer väl huggormar och älgflugor. Kul. Men i övrigt så är vårligheten alldeles underbar.

…överraskning
Flyttar man till ett nytt hus, så är allt som händer i trädgården på våren en enda stor överraskning. Just nu håller det på att ploppa upp några gröna jättegrejor i ett av landen, och de jättegrejorna stinker blommigt kattpink. Ungefär så. Vilken överraskning.

…fundering
Är det verkligen så att all träning måste leda till tävling? Kan man inte bara få träna, utan att ha tävling som mål? Jag har full förståelse för att ”folk” gillar att träna med tävling i huvudet, men kan det få finnas plats för ”folk” som mig, som just nu tränar för att det är kul? Agility (och freestyle) är förfnittrat roligt, måste man blanda in prestationsågren och tävling och allvar mitt i allt detta agility-hav av fnitter…?

…undran
Hur länge måste en skog vara ifred innan man kan lägga ett nytt spår där? Räcker det med en vecka? Sånt här viktigt måste jag ta reda på, jue. Speciellt eftersom Spunk verkar fnitter-vifta svansen ur led över det här med att spåra. Och svans-fnittrar hon, så fnittrar jag också.

…våffla
Två stycken. Eftersom det är våffeldagen.

…klocka
Framflyttad. En hel timme. Äntligen.

…skogsmöte
Två rådjur. Och jag kunde ropa in Spunk ändå. Mycket bra, tycker jag. Och Spunk tycker det också, fastän hon kanske inte vet om att hon tycker det.

…mars
Kan mars-katten som skriker efter partner flytta till någon annans trädgård och skrika där istället. Vi har inga katter hos oss längre. (Humlehunden är en liten hund, inte en katt.)

…morgonkaffe
Väldigt bra, eftersom jag förutseende nog laddat kaffebryggaren kvällen innan, så jag bara behövde trycka lite sömnigt på kaffebryggar-on-knappen i morse. Eventuellt kommer jag avancera till att ladda kaffebryggaren på kvällen och ställa den med en timer, så det doftar kaffe i trappen på väg ner på morgonen. Det måste ju vara en liten bit himmel på jorden, att omges av kaffedoft på väg ner för trappen en tidig morgon.

…kluring
Är Maria Bebådelsedagen samma dag som trandagen? Jag lär mig aldrig det där. Hur eller hur så har det uppenbarligen inte varit någon trana här i natt ändå. Inga fjäderspår alls, förutom den hönsfjädern som Humlehunden lånade med sig in från hönshuset igår. Och en hönsfjäder tror jag inte räknas som tranbevis.

…lista
Den här.

7 kommentarer leave one →
  1. 25 mars, 2012 23:31

    Jag kan, jag vet!! *räcker upp handen* Jag har svaret på en av dina frågor!!
    Ja – man får träna utan att ha tävling som mål!! Oj, så skönt att få det sagt….;-)

  2. 26 mars, 2012 14:15

    Jag såg en trana på våffeldagen så det skulle kunna vara vara samma dag.. Jag tryckte i mig TRE våfflor med både sylt, grädde OCH glass 🙂

    Så klart man inte måste tävla, men då får all träning bekräftat på något sätt och visa alla andra hur duktiga ni är… men det där med prestationsångest är inte kul, jag vet… Men när man väl kommer över den… så ÄR det kul att tävla oxå!
    Men så kan man ju tävla på skoj oxå… t ex på rasträffen, där man inte behöver vara bäst!

  3. 26 mars, 2012 17:44

    Självklart kan man träna utan att tävla! Min hund är 4 år nu och jag har aldrig haft en tanke på att tävla, men håller ändå på med agility, lydnad, spår, osv. Vi tränar för att det är en rolig aktivitet. Vi kanske tävlar någon gång i framtiden, det vet man aldrig, men mitt mål med träningen är att det ska vara roligt och utveckla oss tillsammans 🙂

  4. Anna O permalink
    26 mars, 2012 18:14

    Jag tycker INTE att man behöver tävla för att man tränar 😉 Jag tycker snarare att det är en svårt förvärvad färdighet att kunna se värdet i att träna för att träna och stå emot resten av samhällets prestationsbehov. Fatta vad vi kan 😀

  5. Anjaoflock permalink
    26 mars, 2012 19:20

    Det är fina kejsarkronor som är på väg upp, gula (ovanligare) eller orangea.
    Man kan få träna precis hur mycket man vill. Å tävla precis hur mycket man vill. Eller inte. Och man kan tävla å fnittra samtidigt åxå, eller åtminstone lära sig det;))))

    • 26 mars, 2012 20:01

      Är det kejsarkronor? Ska bli spännande att se hur såna ser ut 🙂

      Och jag beundrar er som kan tävla och fnittra samtidigt, sånt vet jag inte om jag någonsin kommer kunna 😉

  6. 26 mars, 2012 21:29

    Klart att man inte måste tävla! Ibland verkar det som om man inte ens behöver träna, men det är nog för att husse är som han är. Lat alltså… Kramis!

Kommentera

