Skip to content

Sånt viktigt ska vi träna på idag, sa jag till HumleSpunkarna.

23 mars, 2012

Strååålande väder idag, varmt och gott och soligt och fågelkvittrigt och alldeles ljuuvligt, sa jag till HumleSpunkarna med en kvittrig falsett-stämma som påminde lite om en vårfågel faktiskt, och jag vet preciis vad vi ska träna på idag!

För idag var det en riktig försmak inför sommaren – solen sken sitt allra vår-varmaste redan på morgonkvisten, där jag satt på trappen med min kaffekopp i handen och bara njöt, med ansiktet vänt mot solen.

Om den här sommaren kommer att bli jättevarm, då är det viktigt att kunna slappa i solen. Eller skuggan. Vilket som. Men framför allt att kunna slappa. För är det miljoner grader varmt kommer nog er matte, det vill säga jag, befinna mig guppandes på en luftmadrass i ån, och då är det bra om ni kan slappa lite när det är som varmast. Sånt viktigt ska vi träna på idag.

Så det tränade vi på en liten stund. Att slappa i solen.

Sen tyckte vi att det var färdigt-tränat och gick över till lite fnittrigare verksamheter.

9 kommentarer leave one →
  1. 23 mars, 2012 16:13

    Duktiga HumleSpunkar som tränar så bra i solskenet:))
    Vilken tur att det ändå kan pysa ut lite fnitter där bak , när man är tvungen att hålla koll på resten av kroppen när den är full av vårspring:)

  2. 23 mars, 2012 17:50

    Helt klart bra fnitterstund! och duuu, det här tycker jag att du och både Humlehunden och Spunkis ska vara med på. Jag har ju inte koll på var ni bor egentligen, men ja, ni borde vara med. Läs inbjudan så ser du hur tokbra det verkar vara: http://sbktavling.se/competitions/3573

    • 24 mars, 2012 22:08

      Det låter tokbra, men jag blir nervös bara av att tänka tanken. Så nää 😉

      • 24 mars, 2012 22:50

        Ameh! Jag ska ju starta med Wahidah har jag tänkt, och ni är sisådär en halv miljard gånger duktigare än vad vi är :p

      • 25 mars, 2012 07:10

        Ha ha nä, ni är en halv miljard gånger modigare än vad vi (jag) är 😉

  3. 23 mars, 2012 20:36

    Ljuvligt!

  4. 23 mars, 2012 22:16

    Fnittersvansen är helt outstanding!

  5. 24 mars, 2012 19:40

    Det här med att slappa är inte helt fel att träna på. Det ska börjas i tid. Och fnitterstunder, det gillas!

  6. 24 mars, 2012 22:38

    Oj så spunkigt o fnittrigt 🙂

Kommentera

