Skip to content

Precis som vi trodde, och precis som Einstein kom fram till i den där relativitetsteorin.

13 mars, 2012

För femtonhundrade gången på en slö kvart så loggade jag in på hunddatabasen på SKK för att se om röntgenresultatet ploppat dit ännu. Men nä. Såklart. Inte på en tisdag.

Tidigast på onsdag. Kanske på torsdag. Och ve och fasa kanske till och med på fredag, om de har mycket att göra.

Nä, det här går inte. Vi måste ha roligare, helt enkelt.

Så sa jag till HumleSpunkarna. Och de kunde tänka sig att offra sig och ha lite roligt, bara för den goda sakens skull. Och för att klockan skulle gå lite fortare, så det blev onsdag snart.

Jag satte på lite kaffe, parkerade HumleSpunkarna inomhus, och tog med mig en bytta hackad lammlever ut i trädgården.

Nu ska ni få se på tokroligt så ni fnittrar fötterna av er och klockvisarna går alldeles bananas, sa jag lite mumligt och skrockligt förtjust under tiden jag började sprida lammlever omkring mig med mer inlevelse än Svenska Kocken hackar grönsaker i Mupparna. För att gömma lammlever är jätteroligt.

I en lövhög gömde jag två bitar. Och i barken på eken, i barken på körsbärsträdet (jättesvårt för det är väldigt slät bark), bland trädrötterna, i buskarna, på stuprörsböjen, bakom en sten, i barken på äppelträdet och i rabatten bakom nåt som stack upp. Och så lite här och där i gräset på gräsmattan.

Sen gick jag in i huset och hällde upp en stor mugg kaffe, och tog med mig HumleSpunkarna ut i trädgården.

Idag blir det lammlever-kurragömma. Gå wild and crazy, och glöm inte ha jätteroligt. Jättejätteroligt.

Så sa jag, väldigt inlevelsefullt och lite sjörövaraktigt tror jag, fast det sistnämnda var nog inte med mening, vad jag kan komma ihåg i alla fall. Men det spelade ingen roll, om jag råkade säga det sjörövaraktigt eller inte, för med ett tjoho sprang HumleSpunkarna ut på gräsmattan och nosade näsorna av sig, flärpte med öronen och viftade med svansarna så virvligt att självaste SMHI började tornado-varna på lokalradion. Jätteroligt, hade de.

Mycket braaa! tjoade jag och skrattade, där jag satt på trappen och drack mitt kaffe i vårsolen och hade det så väldigt bra och jätteroligt.

Och med fullt av roligheter för oss alla tre, så gick tiden jättefort. Precis som vi trodde, och precis som Einstein kom fram till i den där relativitetsteorin. Att tiden går fortare när man har roligt. Jo, jag tror det var nåt sånt.

Så nu, när jag sitter och skriver det här, så är det vips vops kväller. För med lite jätterolig agilityträning också, efter lammlever-kurragömman, så gick tiden fortare än jag hann blinka. Och i morgon är det onsdag, redan.

Väldigt vad tiden går fort när man har roligt. Och roligt är ju jätteroligt att ha. Det tycker vi alla tre.

Vi är rätt lika så.

Detta bildspel kräver JavaScript.

3 kommentarer leave one →
  1. 13 mars, 2012 19:17

    Så mycket som här uppdateras borde det inte vara svårt att få tiden att gå. Men leta sånt där godis borde få varje hund på topphumör! Håller tummarna för att röntgenresultatet blir riktigt bra!

    • 13 mars, 2012 19:25

      Jag springer förbi datorn var femte sekund och kollar hunddata (nä inte på riktigt, fast nästan, nä det gör jag inte, jo) så då kan jag lika gärna skriva någon rad 😉

  2. 13 mars, 2012 21:10

    Kurragömmorna blir ju bara bättre och bättre! Kramis!

Kommentera

