Skip to content

”Watch the clock!”

11 mars, 2012

Ibland går det inte riktigt som man har tänkt. Och det är ju synd när det inte går riktigt som man tänkt just när man är på Crufts och man är i lag-final.

För spola fram till 10.40 och kolla på den bruna pudeln. Om det funnits ”Best in show” i agility hade jag lätt röstat på den hunden.
Och om det funnits ”Best in show” i agility för handlers, så hade jag lätt röstat på den handlern, för käre värld vad han får slita.
Och om det funnits ”Best in show” i agility för kommentatorer så hade jag lätt röstat på agility-kommentatorerna på Crufts, jag bara döör!

För övrigt är hela det laget fullkomligt fantastiskt, och hela small-team-finalen helt otroligt rolig, jag har nog aldrig skrattat så högt när jag tittat på agility någonsin. Vilken glädje och sprallighet och härlighet, och publiken är toppen! Vilket äventyr!

9 kommentarer leave one →
  1. 11 mars, 2012 08:56

    Alltså nääe! Jag trillar nästan av stolen av skratt här hemma 😀

    • 11 mars, 2012 09:49

      Jamenvisstääär det helt fantastiskt, och shipperkens akrobathopp efter det, och jack russelns mentala brottningsmatch med hinder nummer 12 efter det… Det bara fortsätter, hela finalen! Och domarens min, och publikens jubel – hur kan man inte annat än äälska agility, ha ha 😀

      • 11 mars, 2012 11:03

        Haha, jaa, åh, jag ska visa massor av agilityklipp för morsan sedan. Hon brukar tycka sådant är jättekul 😀 Hos henne kan man titta på stoooor tv också. Ännu bättre 😀

        Nu tittar jag på livesändningen och junior handlingen. Min vän Pernilla är med och representerar Sverige, det var hon som visade Wahidah på stora Sthlm. Fy vad nervös jag är!

  2. 11 mars, 2012 10:21

    Hahaha kan bara säga att som pudeln betedde sig gjorde typ astrid igår. Men hon kissade inte inne 😉 och hoppade på tunneln i stället. Fast hon spring lite mer hit och dit också hahaha.

  3. 11 mars, 2012 10:54

    Jag såg det live när det visades, och blev faktiskt så pass illa berörd av folks kommentatorer och skratt att jag stängde av… Folk kommenterade att ”åh, stackars handler”, men den stackars stackars hunden som var så sjukt kissnödig efter att inte fått lugn och ro till att kissa på hela dagen (säkert, framför allt eftersom de pratar om att han blivit väldigt skrämd i första loppet för nåt som en kameraman gjorde), och som knappt kan springa för att han är så kissnödig och sen bara inte kan hålla sig längre… 😦

    • 11 mars, 2012 13:22

      Tänk vad man upplever det olika! Jag såg det också live, fast om jag hörde kommentatorerna rätt så hade handlern varit ute och rastat hunden innan? Och jag såg första loppet också, hunden sprang ungefär likadant (nödig eller ej) och verkade osäker i den nya miljön och inte gillade kamerorna. Men att hon kom igång på slutet och såg rätt nöjd ut till slut?
      Så nä, jag tyckte nog inte det var förskräckligt. Men jag tror att handlern kanske fått sig en tankeställare om hur han ska träna/miljöträna sin hund framöver 🙂

  4. 11 mars, 2012 19:49

    Ojoj så det kan bli…

  5. 11 mars, 2012 23:40

    Jag tycker att mallen rockade mest av alla. Konstigt va? :mrgreen:

  6. 12 mars, 2012 18:38

    Oj, så roligt att se! Tack för titten! Sånt där kollar jag aldrig på annars….man kanske skulle börja med agility :-))

Kommentera

