Skip to content

Som en animerad tornado av Spunkvalps-fötter och viftsvansar. Så gympar en Spunkvalp.

1 mars, 2012

Ibland tror jag Spunkvalpen har bättre koll på sin kropp än vad hon avslöjar vid första intrycket.

För ofta småler/storskrattar jag när vi gympa-leker, fast vi gympa-leker utan pannband och benvärmare för det är lek och inte på riktigt, åt att hela Spunkvalpen är ett endaste virrvarr av tassar och svansvift och öronflärp och fladdertunga. Hon verkar hellre gympaleka fort och fnittrigt, än precist och kontrollerat. Som en animerad tornado av Spunkvalps-fötter och viftsvansar. Så gympar en Spunkvalp.

Och det är en av de tusen sakerna som jag verkligen gillar med Spunkvalpen, hon är förskräckligt rolig att umgås med och lekträna roligheter med, helt enkelt.

Men mitt i allt detta fnittriga virrvarr så verkar hon faktiskt kunna hålla koll på var hon sätter tassarna och att hon har en bakdel och var den är, och hur öronen lämpligast ska flärpas så att vinddraget från öronflärpet ger henne en extra skjuts i tornadon.

Till och med när jag ber henne stoppa alla tassarna i en liiten, liiten låda, så fixar hon det. Virrvarrigt och jättefnittrigt, men hon fixar det.

Hon har nog bättre koll på sin sprattliga valptonårskropp än vad jag tror, egentligen. Tror jag. Ungefär så.

13 kommentarer leave one →
  1. 1 mars, 2012 12:27

    Haha, hon är så underbart härlig! 😀

  2. 1 mars, 2012 14:28

    Suck! Underbart! Kramis!

  3. 1 mars, 2012 15:56

    Så otroligt duktig! Vilken kroppskontroll!!! Jag har inte ens lyckats med klossträningen, tröga matten…

    • 2 mars, 2012 09:04

      Nämen tack, tycker du att hon har det? Jag blir ju så färgad av att jag tycker hon är finast i världen så ”allt är så bra” vad hon än gör, ha ha 🙂

  4. 1 mars, 2012 22:10

    Shit vad duktig!

    • 2 mars, 2012 09:06

      Tack goa du, vad glad jag blir av din kommentar 😀
      Och vi håller tummarna för nollan i helgen, jag tror det kommer gå toppen för er 😀
      (Hoppas ni filmar loppen så man får se 🙂 )

  5. 2 mars, 2012 11:56

    Ojoj, vilken liten akrobrat hon är tonåringen!Underbart att se!

  6. Eva permalink
    5 mars, 2012 12:20

    Herregud så härligt! Vilken hund och framförallt vilken duktig matte hon har som lärt henne detta. Du inspirerar mig, verkligen.

Trackbacks

  1. För här kommer ett synnerligt agilitynördigt inlägg om valpagility. « HumleSpunk

Kommentera

