Skip to content

…och Spunk är övertygad om att den artikeln kan komma till användning i det här huset.

1 mars, 2012

Yey! Nya numret av OmAgility landade i brevlådan idag!

Inte nog med att det är roliga banritningar och utmaningar i tidningen den här gången, det är även en artikel om hoppteknik och hur man kan utnyttja paushinder för att samla huvudet mitt i en bana. Sånt viktigt och ofantligt roligt finns det med däri.

Och så finns där en artikel om hur man vässar sin egen fysik. Vi har redan läst den, Spunk och jag, och Spunk är övertygad om att den artikeln kan komma till användning i det här huset. För när vi leker ”sickenblås” och jag petar fingret i Spunkvalpens mage, så studsar fingret sig krokigt på hennes vältrimmade magmuskler. Men när hon petar tass-fingret i min mage så försvinner halva tassen i magmjukheten. Påstår hon. Så det blir väl till att börja komplettera långpromenaderna med lite löparrundor nu när det kvittrar vårfåglar i hela skogen. Och kanske någon random situp på blå träningsmattan. Så småningom. Sen.

Sen ska jag göra det.

Först ska jag lusläsa hela numret OmAgility. Jättenoga.

8 kommentarer leave one →
  1. 1 mars, 2012 23:24

    Sen? Kramis!

  2. 2 mars, 2012 08:59

    Japp, sen 😉

  3. 2 mars, 2012 09:00

    Åh, OmAgility verkar riktigt bra. Ångrar lite att jag inte valde att prenumerera…

    • 2 mars, 2012 09:07

      Jag gillar den 🙂
      Men är det för sent att anmäla prenumeration då? Har du kollat hemsidan?

  4. 2 mars, 2012 10:57

    Åh, jag önskar verkligen att det fanns någon hundtidning jag verkligen gillade och som jag ville prenumerera på. Någon vinthundstidning typ. Med inspiration till hur man kan tävla allt och ha kul osv. Fast det är ju nästan bara jag som håller på som jag gör än så länge, även om en bekant snart, snart ska debutera rallylydnad med sin ena saluki 😀 Är det inte typiskt att man blir rastlös och vill göra tusen saker samtidigt precis då när man får så ont i foten att man knappt kan gå?

  5. 2 mars, 2012 11:57

    Jag vill ha en lika bra tidskrift om rallylydnad!

  6. 2 mars, 2012 17:28

    Jag tycker om att läsa om hur man kommer i form. Men sen tycker jag det räcker med det. Man ska inte behöva läsa om det OCH ge sig ut och träna, det verkar alldeles för ansträngande.

Kommentera

