Skip to content

Alltså är den verifierat plättlätt, om till och med jag förstår hur man gör.

12 februari, 2012

Om jag nu ska sitta och ta det lugnt. Hela dagen. För att bli lite frisk tills i morgon.

*trååkigt*

Om jag nu ska det, så kan jag ju lika gärna göra nåt nyttigt under tiden jag sitter still. För om jag ska ligga i soffan och stirra på skidåkning på TVn hela dagen, så förlorar jag nog förståndet.

Därför googlade jag ”terapi-arbete”. För att få lite tips om vad man kan göra när man sitter alldeles still.

Och kan man tänka sig. Jag hittade ett supertoppenbra terapi-arbete. Jo, det gjorde jag.

Nämligen hur man flätar kampleksaker.

Här hittar du beskrivningen: Callencos/Hur man flätar kampleksaker

Och den beskrivningen är så plättlätt, och massa bilder finns det också, så till och med jag begrep hur man skulle göra. Alltså är den verifierat plättlätt.

Turligt nog så hade jag en fleecefilt liggandes som jag verkligen inte tycker om (den är lila, uäk) som jag kunde provfläta med, så den klippte jag snabbt i remsor. Och så flätade jag ihop en kampfläta till Spunkvalpen och en kampfläta till Humlehunden. Tokroligt jue.

Detta bildspel kräver JavaScript.

(Sen gick vi ut i snön bara en jättepytteliten stund och provade kampflätorna också. Bara en snabbkoll på flätornas kampfaktor och rolighetsfaktor, om den var hög eller låg.)

(Den var hög.)

5 kommentarer leave one →
  1. 12 februari, 2012 13:18

    Vad kul att du uppskattade tipset/beskrivningen =))
    Mina valpar fick med sig en varsin fläta i ”valp-kitet” och det var uppskattat. De andra kampisarna är kvar här hemma och uppskattas av kvarvarande hanvalpen, hans pappa och hans morfar. Och de håller än !

    mvh
    Carro

  2. 12 februari, 2012 14:48

    Hm? Verkar som om jag borde sätta husse i arbete. Tack för tipset… Kramis!

  3. 12 februari, 2012 15:08

    Så fiffigt uttänkt!

  4. 12 februari, 2012 15:59

    Åh så tokbra! Det där måste jag prova 😀

  5. 12 februari, 2012 16:56

    Vad fina flätor du gjort! Och färgen passar ju utmärkt till dina hundar. Snacka om färgmatchning! 🙂

Kommentera

