Skip to content

– Här har ni lite plastburkar och en hållare för hushållspapper. Hitta på vad ni vill. Jag belönar allt.

8 februari, 2012

När man ligger i soffan och är verkligen jättesjuk (nähä det är jag inte, mjo det är jag visst det, nä inte jättefarligt faktiskt, jo) så kan man rota fram lite rekvisita och låta hundarna underhålla sig själva.

– Här har ni lite plastburkar och en hållare för hushållspapper. Hitta på vad ni vill. Jag belönar allt.

Så sa jag till dem. Och så laddade jag upp med ypperligt eftertraktade godisbelöningar. (Förutom räkstjärtar, det var ypperligt oeftertraktat och hade väldigt hög spotta-ut-faktor.)

Och sen fick jag bekräftat hur olikt lika de är.

Eller lika olika, båda två.

För ingen av dem bjöd på samma påhitt med de olika sakerna. Alla två hittade på egna saker.

Humlehunden var lite ordningsamt ordentlig och försiktig med sakerna. Fast hon gjorde ett låtsat pojkpink, det var lite överraskande faktiskt.

Spunkvalpen hade ett annat tema. Vilt och intensivt. Sådär så hon inte visste vilket ben hon skulle stå på. Och hon kramade pinnen hååårt. Och gjorde en otroligt spännande rumpkana mitt i alltihop, så jag höll på att skratta mig baklänges. Precis som vanligt när man leker med  HumleSpunkar, alltså.

De är så olikt lika varann, de där två.
Eller lika olika.

Fast sammalika älskade. Mycket.

Och jag belönade allt, förstås. Mellan skrattsalvorna.

12 kommentarer leave one →
  1. 8 februari, 2012 18:41

    Åh helt underbart :))

  2. 8 februari, 2012 19:06

    Alltså jag höll på att skratta ihjäl mig vid humlespunken som kramar pinnen! Värsta likt en sittande apa och världens roligaste show! alltså du borde träna in ett freestyleprogram där hon med sitt snabba och glada sätt får publiken att gapskratta en stund istället för alla änglalika och vackra freestyleprogram!

  3. 8 februari, 2012 19:26

    Haha, underbara! 😀

  4. 8 februari, 2012 22:03

    Hihi, ja det där med att bergerer leker bowlingklot ser bekant ut 😉 Vad duktig humlehunden var på att ”pinka” och oj vad jag skrattade när Spunkvalpen började krama pinnen sååå hårt 🙂

  5. 8 februari, 2012 22:34

    Alltså, improvisation är skönast av konsterna! Underbara tricks dom tänkte ut på egen hand! Härligt att se!

  6. 8 februari, 2012 23:36

    Haha, jösses så sött 😀 Jag har också filmat när jag tränade idag, faktiskt! Lite mini-agility med fröken W blev det! Eller ja. Hon fick gå igenom vår ”tunnel”.. Ska fixa filmen nu på en gång.

  7. 9 februari, 2012 00:19

    *asg* Dagens bästa, som jag gissar kommer att heta ”veckans bästa” på söndag. 😀 Vilken rumpkana, den var hur bra som helst. Det är tur att Spunkvalpen kan hålla fast sig i träd om det blåser för mycket ute. 😆 Och Humlehunden kan ju hanhundskissa jättefint, men sötast var hon när hon försökte få plats med alla tassarna på den lilla rundeln – för det var väl vad hon gjorde va? 😳

  8. 9 februari, 2012 09:47

    Förresten! Hur hög är den där träpinne-grejen? Jag blir nyfiken på hur små dina hundar är egentligen, för vi har en liknande träpinnegrej här hemma och den är verkligen pluttigt liten :p

    • 9 februari, 2012 10:30

      Hörredu, den är lika hög som en hushållspappersrulle plus en decimeter ungefär. Hä hä 😉

  9. 9 februari, 2012 10:06

    Javisst, här om dagen visste jag inte vad jag skulle lära min räv så han fick bjuda på det själv. Det blev lite svansviftning. Vad skulle man göra utan den operanta inlärningen när man har så lite fantasi?

Kommentera

