Skip to content

Och jo. Så kan man ju också tänka. Positivt.

2 februari, 2012

Jag veet att jag borde vara tacksam över att den snölösa vintern varade ett tag i alla fall.

Och när snön till slut kom, två decimeter ungefär, så klarade vi av det också. Agilityplanen är skottad en bit så vi kan fnittra agility fastän det är vinter och snö, och skogen är fortfarande promenadbar när snödjupet i genomsnitt är två decimeter. Framför allt för Spunkvalpen, som verkar älska att snöbada.

Och jag har under stort plumsande, med släpiga Charlie Chaplin-fötter, promenerat fram ett par stigar så även Humlehunden kan följa med när vi tar de roliga rundorna.

Men när smhi nu varnar för tre decimeter nysnö under kaotiska former, så blir jag lite trött.

Och kommer det tre decimeter, då kommer ju Humlehunden försvinna alldeles. Är man tjugofyra centimeter över havet är trettio centimeter väldigt mycket snö. Så när jag berättar för henne om smhi’s prognos är det inte så att hon hoppar upp och ner av glädje, precis. Sådan husse, sådan hund, skulle man kunna säga.

Sonen hittar däremot braigheter i allt, som ett litet positiv sprillar han fram här i livet och letar finurligheter och möjligheter jämt.

– Om det blir jättemycket snö mamma, då blir det ju jättelätt att träna slalom med Spunkvalpen. Bara skotta fram en kanal mellan pinnarna där hon ska springa. Färdigt!

Så säger han.

Och jo. Så kan man ju också tänka. Positivt.

Bah. Och plöh.

Ska se om jag kan vända denna mentala atlantångare av snöigt eländes-tänk som just nu brölar fram i huvudpartiet på mig.

Det är inte säkert, jag lovar inget. En atlantångare är som bekant rätt så stor. Och bökig. Och tar lite tid att vända på.

3 kommentarer leave one →
  1. 2 februari, 2012 12:28

    Hahah, det känns som om din son och Spunkvalpen är lite lika 😉

  2. 2 februari, 2012 23:04

    Är du säker på att du faktiskt har en son och inte applicerar Spunkvalpstänk på en uppfunnen entitet? 😀

Kommentera

