Skip to content

I väntan på att lampan tänds utomhus.

5 januari, 2012

Äntligen lite internet tillbaka igen. Vi har varit utan hemtelefon i drygt två veckor, och internet har vinglat lite hit och lite dit med någon minut uppkoppling och några minuters nedkoppling, för att till slut döden brak-dö.

I måndags kom äntligen Felia och började gräva upp kablar (?) här utanför, och det var inte de muntraste gossarna i stan de hämtat hit. Man kunde liksom inte fråga hur det gick för dem, och om telefonen skulle komma tillbaka någonsin, för de bara muttrade lite blängigt till svar. Därför tyckte jag att det var rätt åt dem att de grävde i det leriga diket i både ösregn och Emil-storm och att ena gubbegossens stövel fastnade i leran så han blev alldeles lerblöt om foten. Hade de inte varit så konstiga hade jag kunnat bjuda på fikapaus-kaffe, men nä. Nu fick det vara.

Men nu hoppas jag att allt ska fungera, med både telefon och internet. Åtminstone en liten stund. Kanske till och med över helgen, det hade ju varit jätteroligt. Då hinner jag kanske skriva ett inlägg och besvara lite mail och om jag har tur kanske surfa runt lite och se om det hänt något på internätet under tiden jag inte varit där.

Och ibland undrar jag om jag ska ta tag i det där med att surfa från mobilen istället. Så man slipper vara så begränsad om när internet kraschar här hemma.

Nåväl. Så fort det blir ljust ute ska jag ut med HumleSpunks-soffvärmarna och bygga en ”riktig” bana på agilityplanen. Det ska bli galet roligt, faktiskt. Och otroligt länge sedan jag byggde en hel bana, inte bara korta tränings-kombinationer.

Det blir en Wrede-bana till premiärrundan, fast jag byter ut A-hinder och balansen till bara en balans (14 och 5) eftersom jag inte har något A-hinder.

Och det ska bli spännande att se om Humlehunden är så pigg som jag tror att hon är, och kommer hålla farten uppe en hel bana.

Och det ska bli spännande att se om jag kommer hinna med Spunkvalpen, både att springa och att hinna tänka placering, en hel bana eftersom bommarna ligger på backen och hon kommer ha fritt blås att tokspringa. Och göra saker tokigt är hon expert på, till exempel att tokspringa.

Sånt roligt sitter jag och tänker på, så här till morgonkaffet, under tiden jag väntar på att lampan ska tändas utomhus.

 

 

No comments yet

Kommentera

