Skip to content

Utmaning…

27 december, 2011

Jag blev utmanad av Flink Bisk och då får man ju försöka anta den utmaningen fastän jag egentligen inte gillar utmaningar. För det är ju trots allt hennes fel förtjänst att jag fick upp ögonen för Berger-rasen från allra första början, så jag har en liten soft spot för den där Kim 😉

Så. Here we go.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Jag jobbade alldeles för mycket. Alldeles för mycket. Jätte-alldeles-för-mycket.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Då hade jag precis överlevt julen (inte en favvishögtid) och bodde på hästgård med hästar och grisar och hund och katter och höns, och såg fram emot våren, som tyvärr inte gjorde entré förrän i april.

3) FEM SNACKS DU GILLAR
Hmm. Svårt. Men choklad. Och popcorn. Och choklad. Och choklad. Och choklad. Gärna Marabou mjölkchoklad, plain and simple.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL
Öhh…? Hela texten? Inte nån… Men jag kan väldigt många texter som jag rationaliserat bort konsonanterna på, och nynnar väldigt vokaligt. Och högljutt, vid lämpliga tillfällen.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR
Renovera huset lite till och fixa ett ännu bättre staket runt tomten. Och bygga en carport och större hönsgård. Jättestor hönsgård, faktiskt. Och fixa roliga agilitykurser med roliga instruktörer som folk kunde anmäla sig till alldeles gratis. Och köpa en husbil till maken.

6) FEM DÅLIGA VANOR
Jag pratar för mycket eller alldeles för lite. Inget mellanting. Förskräckligt fånigt.
Och jag har ohyggligt dåliga tävlingsnerver, katastrofalt dåliga skulle man kunna säga. Därför gillar jag träning bättre än tävling. Började redan på häst-tävlar-tiden och har suttit i sen dess.
Och så oroar jag mig för mycket över världsliga ting, som inte har någon större betydelse i det långa loppet. Stor energi-tjuv.
Och så avskyr jag att borsta håret eller använda balsam, så hela huvudet ser ut som ett tovigt kråkbo med jämna mellanrum. Väldigt underhållande dock, att titta sig i spegeln om mornarna eftersom jag har väldigt långt och tjockt hår.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
Träna hund i alla dess former, förutom lydnad *gäsp*, ensam eller tillsammans med andra.
Och ta låånga skogspromenader, vilse eller inte, och gärna tvådagars med goa P. Är ryggsäcken packad med kaffetermos och macka och man hittar världens bästa nya stig låångt bort i stilla skog, kan nog inte livet bli bättre tror jag.
Se en riktigt bra film eller läsa en riktigt bra bok.
Umgås med min allra bästa vän, maken min.
Låta bli att oroa mig över saker.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

Rosa kläder går fetbort. Och obekväma kläder. Och för små skor. Och konstiga klänningar eller kortkort. Eller högklackat. Framför allt högklackat, förresten. (Djävulens påfund, skulle man kunna säga att höga klackar är.)

9) FEM FAVORITLEKSAKER:

Agilitybanan, klickern. Hmm… datorn…? Bilen…? Ipoden? Nä, jag vet inte.
Jo, agilitybanan och klickern vet jag. Men sen…?

10) TIO  PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UNDERSÖKNINGEN:

Jag är inte mycket för att utmana folk, men vill någon hänga på så go for it 🙂

7 kommentarer leave one →
  1. 28 december, 2011 11:50

    Haha, förlåååt för både utmaningen och att jag tvingade på dej rasen! 😀 😀

    • 28 december, 2011 13:02

      Jag är dig evigt tacksam för Berger-ras-tipset, jag hade inte en tanke på Berger förrän du hintade mig om det.
      Och se så bra det blev, jag är ju alldeles tokförälskad i min Spunk-pryl och hela rasen och alltihopet!
      Så jätte-tack för det igen! 😀

  2. 28 december, 2011 19:55

    Asch!! Din blogg påverkar mig mer än lämpligt, nu var jag ju tvungen att göra utmaningen..:) 🙂

    • 28 december, 2011 21:17

      Alldeles strålande jue 🙂
      Jag springer genast över till dig och läser 🙂

  3. 28 december, 2011 23:20

    Åttahundramiljarders mil kan ju inte vara helt omöjligt?! Jag ser fram mot när jag får träffa dig och hundarna ”live” (Observera att jag säger när och inte – om)
    Det är 781,6 km till Linda, Inez och Drömma och vi är väldigt bra fikatanter ihop! Kvalité istället för kvantitet 🙂

  4. 30 december, 2011 10:02

    Eftersom Busfröet och Pipleksaken ligger och snarkar under täcket med Sambo så passade jag på att anta utmaningen 🙂

Kommentera

