Skip to content

Idag valde jag ”åtta-tema”, som synes på de eminenta agility-paint-ritningarna.

27 december, 2011

Rena rama vårvädret idag, med friska vindar och strålande sol och fler plusgrader än jag kunde räkna på min ena hand. Me like. Sannerligen me like.

Efter att ha tagit ett piffig promenad i skogen med bya-kompisen med BCn så tog vi en svängom på agilitybanan. Magiskt underbart med solen som nästan, fast bara nästan, värmde kinderna, och två heltaggade hundar som spanade in hur vi flyttade runt hinder, och tjoade svansviftigt när vi armviftigt promenerade runt för att prova vilken handling som passade bäst.

Idag valde jag ”åtta-tema”, som ni ser på de eminenta agility-paint-ritningarna. Ett synnerligen roligt tema, tyckte både Spunkvalpen och BCn. Och synnerligen eminenta paint-agility-ritningar, kan man tycka. Som vanligt, då.

Eminent agility-paint-ritning över Bana 1:

Här körde vi en åtta-bana med fokus på fart och fläkt. Och vi körde antingen runt runt, eller som en åtta med framförbyte i mitten. Och så helt plötsligt, som en liten överraskning, så tog vi rakan med en massa ”fram fram” och kast med liten boll. Spunkvalpen skötte sig supertoppen och flärpte med sina vackra öron och sprang som en tok. Speciellt på rakan, trots att min kastarm lämnar en ibland blek önskan om bättre boll-precision. Men Spunkvalpen fnittrade och sprang och blev alldeles till sig i benen av rolighet. Älskade fnitter-Spunkvalp.

Eminent agility-paint-ritning över Bana 2:

Här hade vi också åtta-tema, med ”bäbis-slalom” till vänster, balansbommen i mitten och gungan längst till höger. Spunkvalpen har blivit riktigt duktig på att ta balansbommen självständigt, och jag kunde springa och bakombyta under tiden som hon kastade sig till änden på balansbommen för att trampa till. Hon brydde sig inte det minsta, även om jag ibland med mening sprang åt fel håll eller hoppade på ett ben eller satte mig rätt ner i gräset – nä, hon bara toksprang till änden och trampade till.

Även bäbis-slalomet tog hon toppen, jag blir så glad över att hon tycker det är så kul. Älskade fnitter-Spunkvalp.


Efter en alldeles jätterolig promenad, och en ännu roligare träning, så varvade vi ner med en kopp kaffe på altantrappen. Två svanar flöt förbi ute på den vattenfyllda maden och solen sken så vackert och kaffet var alldeles jättegott och Spunkvalpen var alldeles kramig och allting var bara så… bra.

Jättebra, skulle man kunna säga.

3 kommentarer leave one →
  1. 27 december, 2011 21:59

    Åååh, kan inte du filma någon gång när ni tränar agility, när ni tar tex något hopphinder och tunnel? 😀

    • 27 december, 2011 22:13

      Kanske det kanske. Jag ska se om jag får ihop det med kameran på agilitybanan 🙂

  2. 27 december, 2011 22:28

    Vilken fantastiskt superbra träningsdag! Fnittriga hundar är bästa hundarna:-)

Kommentera

