Skip to content

De var fullt upptagna med att mula sig själva.

6 december, 2011

I natt kom så snön. Nu är det alldeles vitt ute.

Och folk som pratar om att man överför energier till sin hund, borde varit med på morgonen här hemma hos mig, i rent studiesyfte.

Uäk, sa jag under tiden jag tassade ut till vedboden, för att hämta ved, i mina träskor som tydligen inte alls är vinteranpassade och släppte in kall snö rätt in på mina bara fot-hälar.

Min energi var alltså väldigt, väldigt negativ. Förskräckligt snö-negativ, skulle man kunna säga. Som alltid när snön kommer, för jag tycker den är i vägen. I vägen och onödigt kall.

Jihoo! sa Humlehunden som spluttade ut i snön snabbare än en väldigt hungrig mus attackerar en ostbit, och plogade små fina spår med nosen i snön och sprang än hit och än dit så till slut såg det ut som spaghettimönster över hela gräsmattan.

Tjoho! sa Spunkvalpen som såg snö för första gången i livet och tvekade en halvsekund på trappan innan hon kastade sig ut i snöheten mer intensivt än sockerchockade barn i ett bollhav.

Blä, sa jag igen med famnen full av ved och träskorna fulla av snö och jag sände ut väldigt mycket negativ energi igen, men det lade inte någon av hundarna märke till.

De var fullt upptagna med att mula sig själva och göra snöänglar som inte alls liknade snöänglar. Och Spunkvalpen upptäckte att man kan äta snö och började också ploga, med nosen i backen precis som Humlehunden, fast med munnen öppen.

Inte äta gul snö, sa jag lite förmanande när jag halkade mig uppför trappen utan att se vart jag gick, för vedtraven i famnen var väldigt stor, och jag kände med en iskall kyla hur begynnade köldskador spred sig över hälarna och smältsnö som smälte av min försvinnande kropps-fot-värme och kröp längre och längre in i träskon. Väldigt uäkigt och negativ energi-igt. Men detta fortsatte både hundarna ignorera.

Nu går vi in i den blivande värmen igen, sa jag och blängde med ytterligare en laddning negativ energi på snön, och öppnade dörren med lillfingret och knäet i en mycket avancerad symbios och fick upp dörren som blåste upp med en smäll mot trappräcket och hundarna bara tjoade och jihooade och tyckte inte alls att det var dags att gå in, för snö is da shit.

Så jag gick in och tände brasan och tänkte onda tankar om snön, och på vilken bluff det där med energier och människor och hundar och överföring däremellan är, under tiden hundarna lyckligt sprattlade vidare som lurviga sillar på land i all snö ute i trädgården.

Och hade jag inte skramlat med gotteburken för att bryta deras snö-hypotisering och lyckas stoppa in dem i huset igen, så hade de väl varit kvar där än.

4 kommentarer leave one →
  1. 6 december, 2011 09:03

    Inte för att varken jag eller Buzz längtar efter snö alltså, en det lät ganska härligt…Hundarnas energi måste alltså smittat av sig ända hit. Kan det vara så att hundenergin lättare smittar människan än tvärt om! 😉

    • 6 december, 2011 09:20

      Så kan det vara 😉

      För min snö-neggo-energi flyttades inte över på dem (vilket kanske egentligen är ganska bra). Och lite roligt var det att se dem fara runt som tokar, speciellt Spunkvalpen som aldrig sett snö. Hon blev alldeles till sig och skuttade tjohoigare än vanligt. Och det såg ju rätt kul ut, vilket minskade min snö-neggohets-energi.

      Hmm… vi är nog nåt på spåren här 😉

  2. Maria Segedi permalink
    6 december, 2011 16:04

    Själv älskar jag snön! Och vad glad jag blev idag av att se att William oxå gör det! Han rullade sig och plöjde med nosen i den och bara njöt =)

    • 6 december, 2011 21:55

      Jag är lite kluven på det där med snön, visst kan det vara fint att titta på. Och så.

      Men är det lite snö så plattas den till och blir ap-hal, och är det mycket snö så kan man inte ta sig fram i skogarna eller köra agility. Alltså jättedumt.

      Men lite kul är det att se hundar som gillar snö, de sprattelsprätter så gott i allt vitludd 🙂

Kommentera

