Skip to content

…fast det syns inte.

22 november, 2011

Här tänkte jag skriva ett väldigt imponerande inlägg om humlespunkarnas apporteringsträning. För idag har vi tränat på att hämta saker i olika material.

Jag hade laddat upp med en träslev, en plastslev, en sticksig borste, en pensel med plastskaft, en strumpa, en kurvig såsslev i metall, ett parmesan-rivjärn och en matsked i rostfritt stål. (Och en femkrona till Humlehunden, men det törs jag inte släppa Spunkvalpen till att plocka upp sånt litet. Med hennes tornado-ivrighet lär hon svälja den istället för hämta den.)

Jo, sånt trevligt skulle jag skriva om. Och jag skulle visa alltihopet med jättefina bilder, för jag hade laddat kameran så jag skulle ta massor med bilder på när de kom skuttandes med allehanda trevligheter i munnen.

Men nu blir det inget imponerande inlägg, utan bara ett inlägg om hur man inte ska ta bilder. För det blev bara ett gäng bilder som ser ut som luddigt bajs.

För övrigt begriper jag inte hur man kan misslyckas så fatalt med att trycka på en knapp på kameran. Jag menar, jag ska ju bara trycka på en knapp. Hur svårt kan det vara?

Såmenjovisstsirruvittu. Så imponerande blev det.

Humlehunden apporterar pensel med plasthandtag, fast det syns inte.

Humlehunden apporterar kurvig såsslev i metall, fast det syns inte.

Spunkvalpen apporterar träslev, fast det syns inte.

Spunkvalpen apporterar matsked, fast det syns inte.

7 kommentarer leave one →
  1. 22 november, 2011 18:49

    *skratt* Ja, ibland är det jäkligt svårt att få till det helt enkelt. Du måste ha haft snabba hundar och ingen blixt. Troligen lite för mörkt i rummet. Och kanske har du inte heller en ”intelligent” kamera som tar bort dina handskakningar? För man måste ju hålla kameran still, när man tar en bild vet du ju… 😉 Bättre lycka nästa gång!

    PS. För det är kul med bilder på en blogg! DS

    • 22 november, 2011 19:07

      Jag tror allt du skriver och sen såg jag att ”spring-knappen” var aktiverad. Kanske det är den som spökar.
      Eller så är det bara jag som är kamera-inkompetent, bildigt talat då. Fast bokstavligen.

  2. 22 november, 2011 19:53

    Fixat. Annacarin

  3. 23 november, 2011 00:45

    HAHAHA! Vilka spunkiga bilder 😀 och vad duktig Humlehund är också! Zala gjorde lite annat när hon fick tag på en träslev en gång… Hon stal den, och tyckte att det var en helt perfekt sak att strimla i småbitar. Vet att jag samlade ihop alla bitar och fotograferade, men nu hittar jag såklart inte bilden. Tokigt trasig var den i alla fall, och jag har fortfarande inte berättat för farsan (som ägde träsleven) vad som hände med den, han tror att den bara råkat försvinna på ”vanligt vis” 😉

  4. 23 november, 2011 05:29

    Husse får väl vara kameraman! Jag har oxå försökt att fota och träna, går så där kan man väl säga…

  5. 23 november, 2011 08:54

    Att fota samtidigt som man tränar är ju inte så enkelt.. Anlita en familjemedlem eller kanske har du en filmfunktion på din kamera?

Kommentera

