Skip to content

– Määh. Still säger jag.

14 november, 2011

– Titta titta vad jag har här, Spunkvalpen. Ett tikskydd! Jätteroligt va?

*Spunkvalpen hoppar upp och ner av lycka och glädje för allt är jätteroligt jämt*

– Sitt still en sekund så ska vi ta på det, jag ska bara klura ut vilket ben som ska i vilket hål.

*sprattlar*

– Jomen still vettja, det här tar inte lång stund, om jag bara visste var högerbenet ska, men där vid kardborren borde ju svansen sitta eller?

*sprattlar*

– Fast du måste faktiskt ha tikskydd, i alla fall på natten. Och jag tror högerbenet ska i hålet till höger, det verkar logiskt. Om du nu bara sitter still så jag hinner stoppa i benet rätt. Jo, tikskydd ska du ha, sitt still.

*sprattlar*

– För jag städade i morse, och uppe vid soffan där du sover på natten så såg det ut som en mordplats från CSI. Grandioso blodioso maffioso. Blodstänk överallt. Jag har moppat ihjäl mig. Så du måste faktiskt ha tikskydd.

*sprattlar*

– Kan vi försöka få in andra benet nu också då, sitt stiiill är du snäll.

*sprattlar*

– Och jag får be om ursäkt för tönt-rosetten mitt på tikskyddet där bak, det här var den enda modell de hade i affären. Om du nu kan sitta still med benen och sluta vifta på svansen och sprattla så jag kan få ihop alltihopet baktill här.

*sprattlar*

– Jomen om du är stilla en halv sekund så jag bara hinner sätta fast kardborren här.

*sprattlar*

– Nej du får inte ta ur benet igen, snälla nån.

*sprattlar*

– Men gah. I med benet igen.

*sprattlar*

– Fast vänta, nu fastnade rump-pälsen i kardborren, kan du sluta vifta på hela dig och vara stilla så ska jag ta bort det igen, annars ser du ut som en flaggstång med tikskyddsflagga på i vild storm och så kan vi inte ha det.

*sprattlar*

– Och i med foten, där i hålet för benet, och du behöver inte imitera en orm för du kommer inte kunna slingra dig ur det här ändå. Tikskydd på, villkorslöst helt enkelt, för jag tänker inte moppa hela huset.

*sprattlar*

– Sådär, då var foten i. Mäh… vad gör den andra foten på rymmen, hur fick du ur den foten nu då? Hur böjbar ääär du? Sitt still så ska vi få i benet i hålet igen så jag kan knäppa därbak. Sitta still kanske?

*sprattlar*

– Gaah, nu har du ju inget ben i något hål? Hur gick det till? Och var är dina bakfötter, har du gömt dem?

*sprattlar*

– Määh, still säger jag.

*sprattlar*

– Eller så tar vi på den här ikväll istället efter godnattsagan och låtsas att det är en pyjamas. Eller så smyger jag på den efter du somnat för natten. Vill du ha godis istället?

*Spunkvalpen hoppar upp och ner av lycka och glädje för allt är jätteroligt jämt speciellt om man får godis*

 

3 kommentarer leave one →
  1. 14 november, 2011 19:50

    Det är så skööööööönt att ha hanhundar 🙂

  2. 14 november, 2011 21:49

    HAHA! Tack för ännu ett gott skratt 😀
    (Fast jag vill förvarna lite.. de brukar vara rätt duktiga på att ta av sig tikskydd, iaf om de är lagda åt hållet att de vill göra rent efter sig :p)

Trackbacks

  1. Så säger jag till Spunkvalpen, som jag hoppas finns gömd där inne i löptiken någonstans. « Humlespunk

Kommentera

