Skip to content

– Hu nej, svarade jag misstänksamt, hon har bara blivit smartare.

7 november, 2011

Raring, du har väl inte torkat Spunkpink på några dagar väl…? 

, svarade maken.

Vad konstigt, inte jag heller, sa jag och rynkade pannan för att verkligen se förbryllad ut, eller se ut som om jag var något mysterium på spåret.

Vad bra, sa maken, då kanske hon börjar förstå att hon ska pinka utomhus?

Hu nej, svarade jag misstänksamt, hon har bara blivit smartare.

Smartare?

Hon har troligtvis slutat pinka helt öppet, och gömmer istället pinkeriet någonstans där vi inte ska hitta det. Bakom soffan kanske?

Eller så pinkar hon utomhus, sa maken när jag svischade förbi på väg mot soffan.

Nej nej, hojtade jag bakom soffan. Det låter alldeles för otroligt. Utomhus? För tokigt helt enkelt. Nä, hon måste gömma det någonstans här inne, så är det bara.

Och jag letade bakom soffan och under dörrmattan och bakom skohyllan och jag hittade inte någonting, mycket mystiskt, och precis när jag kasade undan kontorsskåpet för att se om Spunkvalpen krupit in där bakom och pinkat, fast fortfarande inte hittade någonting, inte ens en liten före detta pinkpöl, så slog det mig.

Hon kanske har börjat pinka utomhus? På riktigt?

Du kanske har rätt raring…? sa jag och tittade förbryllat fram bakom kontorsskåpet.

Vet jag väl, svarade maken.

Fast det är en för tokig tanke. Verkligen.

Vadå, att en hund skulle pinka utomhus? sa maken.

Nä, att Spunkvalpen skulle pinka utomhus. Och att du skulle ha rätt. Båda det är en tokig tanke, fast två.

Hmfr, svarade maken.

One Comment leave one →
  1. 7 november, 2011 20:16

    Haha 😀

Kommentera

