Skip to content

Såklart man inte kan resa på sig då.

5 november, 2011

Jag sitter i soffan och fnissar hejdlöst åt den här tråden på Bukefalos (hästforum med hundavdelning) där folk skriver hur knäpp man blir när man har hund.

Fast jag förstår inte alls vad de menar. Som om man blir konstig och sne-prioriterar när man har hund?

Fast jag får inte fnissa för mycket under tiden jag läser, för jag är jättenödig egentligen efter allt eftermiddagskaffe. Och jag kan inte riktigt resa på mig just nu, för jag råkar sitta i soffan framför brasan med filten över benen och Humlehunden ligger på filtfliken på ena sidan benen och sover, och Spunkvalpen ligger på filtfliken på andra sidan  benen och sover. Så jag sitter ”fast” under filten med benen. Och de sover så jättegott så jag vill inte störa dem.

Såklart man  inte kan resa på sig då. Fastän man är jättenödig.

Det säger sig självt.

 

2 kommentarer leave one →
  1. toktassarna permalink
    6 november, 2011 13:24

    Att ”ha hund” är en helt legitim ursäkt för att inte behöva resa på sig i vårt hushåll 🙂 Ha hund innebär alltså att någon hund ligger gulligt på något sätt så att de kommer att resa på sig om man reser på sig själv 🙂

  2. 6 november, 2011 22:50

    Jag skrattade massor!! Många av sakerna har jag inte ens tänkt på som knäppheter, utan full naturliga. Vi har t.ex möblerad köket så att hundarna ska kunna se ut genom fönstret, borsta av fötterna innan sängående, det gör väl alla? Mobiltelefonen full av kontakter som heter Ellas matte, kurswhippetens husse, hund-Eva mm, hur naturligt som helst? Att hundarna har fler krokar i hallen än vi människor och att skafferiet har en egen hundgodishylla, att frysen har en egen klöv och blodhylla, det är ju smart och inte knäppt. Att någon använder kombiutrymmet till lastplats för annat än hundar det kan jag rakt inte begripa….:) 🙂 🙂

Kommentera

