Skip to content

Och snäll och glad. Och glad. Och snäll.

30 oktober, 2011

Alltså, jag måste bara lägga in några av de bilder jag tog på Spunkvalpens brorsa. Han var så himla häftig när han for runt kring fårskocken och liksom… ägde.

En sån himla glad-prick han är. Och snäll och glad. Och glad. Och snäll. Och pigg och på som sjuttsiken, fast lugn och kramig som en nallebjörn ändå. Och lurvig och pussig och über-ägig på att skutta runt får.

Både Spunkvalpen och jag blev alldeles imponerade och hejade och applåderade så mycket vi tordes, så vi inte störde honom i hans viktiga arbete och i hans fokusering och koncentration.

(Och så passar jag på att testa bildspels-funktionen på WordPress åxå)

Detta bildspel kräver JavaScript.

4 kommentarer leave one →
  1. 30 oktober, 2011 23:47

    Men, men, ÅH! Hur i hela universums mu fixar man sånt där bildspel?!

    • 31 oktober, 2011 06:34

      Plättlätt 🙂
      När du infogar en massa bilder till wordpress så dyker en flik ”galleri” upp i infoga-bild-dialogrutan.
      Klicka på den fliken, så hittar du ”infoga som bildspel” längst ner.

      • 31 oktober, 2011 16:44

        HAH! Det fungerar ju! 😀 (Jag testade i ett utkast som jag inte har publicerat :p) Jag laddar i princip alltid upp bilderna en och en, så jag har inte ens sett att det står ”infoga som bildspel” eller liknande förut!

        Jag hade verkligen tänkt lämna kameran hemma i fredags, när vi träffade den lilla flamshunden, men så ångrade jag mig halvvägs ut och gick tillbaka för att hämta den. Och hur man får bra bilder.. jadu.. lära sig hur kameran fungerar ordentligt och träna, träna och träna. Och sätta sig ner, eller ligga ner, så att man kommer i samma höjd som hundarna 😀 Nu vet jag ju inte var i landet du bor eller någonting, men OM ni har vägarna förbi Sthlm någon gång så kan jag ju alltid försöka fota Spunkvalpen och Humlehunden, om jag hinner, innan Spunkis sprattlat iväg från kameran på egna äventyr 😉

      • 31 oktober, 2011 20:49

        Vi bor sisådär fem timmar i bil söder om dig tyvärr… Men nästa gång jag är i Stockholm (berger-träff till exempel) så kanske jag svischar förbi för att få lite vettiga bilder på HumleSpunkarna, tack för inbjudan 🙂
        För du tar galet vackra bilder! Och det är inte bara dina vackra hundar jag tänker på då 🙂

Kommentera

