Skip to content

Så kan det faktiskt vara. Växmedel i huggorms-serumet.

9 oktober, 2011

När äldsta bonusdottern var hemma så påstod hon att Spunkvalpen hade växt.

Nähä tokerier, sa jag och sneglade på Spunkvalpen. För inte hade hon väl växt?

Och när jag läste nyss att Drömma blivit hela nästan 39 cm hög, Drömma som var så himmelens liten när jag jämförde med Spunkvalpen på den tiden jag trodde att Spunkvalpen skulle bli större än en afrikansk elefant, så tog jag fram tumstocken igen. Här ska mätas och kollas upp, sannerligen.

Och joho. Om jag ställer en sömnig Spunkvalp upp, hon låg nämligen och sov för ovanlighetens skull, så är hon inte alls 37 cm längre. Utan mera åt 39 cm hög. Faktiskt.

Och om jag rufflar upp pälsen jättemycket på manken, och killar henne på magen samtidigt som jag mäter, så är hon nästan 39,5. Fast då måste jag killa väldigt klurigt så hon fnissar, och det är inte så lätt när hon är sömnig. Men jag försökte.

Men hjälp? 39 cm? Vad paff jag blev. Har hon växt? På riktigt?

Undrar om det var det där huggorms-serumet, som hon fick när hon låg inlagd på djursjukhuset, som fick henne att dra iväg några centimeter till. Kanske måhända att det var det. För ju större hunden är, desto bättre är det, när en huggorm biter till. Så det blir mer hundkropp att fördela huggormsgiftet på.

Så kan det faktiskt vara. Att det finns växmedel i huggorms-serumet. Ska kolla upp det.

Hur eller hur så kan jag nu säga att jag har hela 39 cm Spunkvalp i huset. Ännu mer Spunkvalp nu än tidigare alltså, om man jämför 39 cm Spunkvalp nu med 37 cm Spunkvalp då. Och det är ju jättebra, faktiskt.

För ju mer det finns av Spunkvalpen, desto mer finns det ju att tycka om. Turliga mig.

 

3 kommentarer leave one →
  1. 9 oktober, 2011 21:14

    Drömma hade rännt iväg en hel del på höjden om jag inte minns fel, vikten är däremot den samma… futtiga 7,1 kg…

  2. 10 oktober, 2011 10:44

    Hon har inte tänkt bli någon stor hund verkar det som. Jag har tagit mig friheten att länka till dig i min blogg igen..:)

    • 10 oktober, 2011 12:00

      Jag tror hon blir alldeles perfekt jättelagom stor 🙂
      Fast jag småskrattar åt att jag trodde hon skulle bli giraffhög ett tag, när hon växte flera centimeter om dagen. Ungefär. Fast sen tog det stopp.

      Tack goa du för de fina orden om bloggen du skrev, jag blir ju alldeles glad 🙂

Kommentera

