Skip to content

Tack och lov äter hon inte upp något, hon bara demolerar.

29 september, 2011

Min favvistrasmatta, som också verkade vara Spunkvalpens favvismatta/tuggleksak, har nu fått nya arbetsuppgifter. Spunkvalpen gick så hårt åt ena änden, så det fanns inte särskilt mycket kvar faktiskt, så nu ligger den dubbelvikt med den hela sidan upp på trappsteget ut till glasaltanen istället för på köksgolvet.

Tack och lov äter hon inte upp något, hon bara demolerar.

Eftersom jag hemskt gärna vill ha något mjukt under fötterna i köket, och verkligen saknade min trasmatta, så fick jag lite snabbt införskaffa en ny trasmatta.

Men jag tog första bästa som jag sprang på. Det var egentligen inte alls noga, för det är högst troligt att Spunkvalpen kommer kasta sig över trasmatte-läckerbiten och tugga frenetiskt på den också. Just nu är hon i det läget så att säga. Det frenetiska läget. Vilo-paus-frenesi.

Man kanske kan spruta ner hela mattan med sånt där anti-nagelbitar-medel, typ Stopp-och-väx? Tanken svischade förbi i huvudet ett ögonblick, faktiskt. Fast sen bestämde jag att det skulle ju vara för tokigt. Och eftersom Spunkvalpen gillar hönspoop och annat äckligt, skulle hon säkerligen gilla Stopp-och-väx också.

Men jag tänkte jag skulle ta en bild på trasmattan, innan den är demolerad, och spara bilden här på bloggen.

Det kan vara kul att ha som minne, så jag inte glömmer hur den såg ut när den flyttade hit, en solig höstdag i slutet av september.

En minut efter att jag lade mattan på golvet, och vände ryggen till i ett ögonblink ungefär, så kastade sig Spunkvalpen över den och lirkade loss en av de vita trasmattetygfloffarna jättesnabbt. I och för sig innovativt och mycket imponerande, men kanske inte så önskvärt. Fast jag kunde lirka tillbaka trasmattefloffen jätteplättlätt. Phu.

Dock har jag nu suttit i vardagsrummet hela fem minuter. Mattan har således varit obevakad i lika många minuter.

Högst troligt finns den inte mer nu. Men det var kul så länge det varade.

 

En mycket söt Spunkvalp ståendes på den nya trasmattan, redo att hugga in.

2 kommentarer leave one →
  1. 29 september, 2011 20:16

    Jag funderar ofta på vad dina hundar heter egentligen? Hon kan ju inte rimligtvis heta spunkvalpen, för hon kommer ju inte att vara valp hela livet? Jag har också svårt att tänka mig att du står i skogen och ropar Sunkvalpen kom hit!…? … Nu har jag funderat klart känner jag och måste fråga vad dom heter/vad du kallar dom? Spunk och Humlan? Mattan är förövrigt väldigt fin och nästa fråga dyker upp i mitt huvud….hur kommer den att se ut med ett hål? Passar Spunkvalpen bättre på bild med ett hål eller utan? Jag kanske får svar på det senare..:) Ha en bra kväll!

    • 29 september, 2011 21:25

      Nä, de heter inte Spunkvalpen och Humlehunden på riktigt 😉
      Här på bloggen gillar jag att vara en smula anonym, så jag brukar inte skriva namn på någon, varken folk eller fä. Jag mailar dej 🙂

Kommentera

