Skip to content

Så kommer man inte kunna skilja dem åt, färgmässigt.

29 september, 2011

Jag trodde det var jag som skulle få gråa hår av den här Spunkvalps-vilan. Men det är tydligen Spunkvalpen som får det. Baktill. På rumpen och på sisådär en decimeter av svansen.

Det ser faktiskt lite roligt ut. Speciellt svansbiten, som en gråblond utväxt eller nåt.

Jag har inte berättat det för Spunkvalpen, att hon håller på att få gråa hår. (Även om hon tyckte det var lite märkligt att jag skulle fotografera hennes ändalykt, vanligtvis fotograferar jag ju andra änden.) Och hon tittar inte så ofta sig själv därbak, så jag är ganska säker på att hon inte sett det själv. Men om hon skulle se det och förfasas, så tänkte jag ha någon uppmuntrande historia redo om gråa hår och mognad och pondus och nåt sånt.

Fast känner jag Spunkvalpen rätt så kommer hon inte förfasas, utan bli överlycklig över sånt som har med gråhet att göra också. Som allting annat.

Humlehunden tycker det är lite trevligt att ha fått en färg-kompis. Och fortsätter det såhär så kommer man snart inte kunna skilja dem åt, Humlehunden och Spunkvalpen. Åtminstone färgmässigt.

4 kommentarer leave one →
  1. Maria permalink
    30 september, 2011 08:00

    Pyttsan, hon tittar nog sig själv i gumpen ganska ofta, det är ju så hon sköter sin intimhygien!

    • 30 september, 2011 08:22

      Haha, ja jo själva däret kikar hon nog igenom, men kanske inte baksidan på låren. Eller det kanske hon gör det också? I så fall borde hon ju ha superkoll på läget 😉

  2. 30 september, 2011 11:29

    Haha, alla hundar har en sån speciell fläck på svansen, det är någon sorts körtel som finns där. Flink har svarta hårstrån där han. 🙂 Ofta är dom också lite strävare på den fläcken. 🙂

    • 30 september, 2011 14:14

      Jasså? Vad häftigt, det har jag aldrig sett/tänkt på förut 🙂
      Måste genast kika efter på Humlehunden 🙂

Kommentera

